חדשות בארץ

מנדלבליט: קבלת החלטות בקבינט ללא מינוי שר משפטים – רק במקרים דחופים

בחוות דעת שהעביר למזכיר הממשלה, קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי קיימת בעייתיות לקבל החלטות בקבינט המדיני-ביטחוני ללא מינוי שר משפטים. על פי חוות הדעת, קבלת החלטות תתאפשר רק במקרים דחופים ורגישים, ובלבד שתישמר הפריטטיות בין שני הגושים

מנדלבליט (צילום: פלאש 90)מנדלבליט (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העביר היום (שלישי) למזכיר הממשלה צחי ברוורמן חוות דעת, הקובעת כי בהיעדר שר משפטים מכהן הקבינט המדיני-ביטחוני אינו יכול להפעיל את סמכויותיו ולקבל החלטות, למעט במקרים דחופים וחיוניים.

על פי חוות הדעת, בעייתיות דומה קיימת גם בכינוסם של קבינט הקורונה וועדת השרים לענייני השב"כ לצורך קבלת החלטות. עם זאת, מנדלבליט ציין כי ניתן לכנס את חבריהם של גופים אלו לשם שמיעת סקירות או קיום דיונים שאינם כרוכים בקבלת החלטות.

מנדלבליט הדגיש, כי "בנסיבות מסוימות של דחיפות ורגישות הדיון" ניתן יהיה לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לשם קבלת החלטות אף ללא מינויו של שר משפטים, ובלבד שמספר השרים המשתייכים לכל אחד מהגושים יהיה שווה כך שתישמר הפריטטיות. באשר לוועדת השב"כ ולקבינט הקורונה, "רק מינוי שר משפטים יאפשר להן להפעיל את הסמכויות המוקנות להן בדרך של קבלת החלטות בנות תוקף, כאשר לגבי קבינט הקורונה נדרש בנוסף להביא גם להשוואת מספר חברי הוועדה מכל גוש".

בסיכום חוות הדעת, הוסיף היועץ המשפטי לממשלה והבהיר כי "לממשלה כמובן עומדת הסמכות לדון ולהחליט במקום ועדות השרים שהסמיכה, ובמצב הדברים הנוכחי נראה שזו דרך המלך".

כזכור, בתחילת החודש פקעה כהונתו של שר הביטחון בני גנץ כממלא מקום שר המשפטים. עוד קודם לכן, פנה מנדלבליט לגנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש מהם לאשר בממשלה מינויים קבועים לשרים במשרדי המשפטים, התקשורת, משאבי המים וההשכלה הגבוהה. סוגיית מינויו של שר המשפטים נמצאת במחלוקת עזה בין נתניהו וגנץ, ושר הביטחון אף מתנה את אישור התקציב להמשך רכש החיסונים במינוי של שר משפטים קבוע.

תגיות:אביחי מנדלבליטשר משפטיםהקבינט המדיני ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה