חדשות בריאות

משרד הבריאות: 217 נדבקים חדשים אתמול, 240 חולים במצב קשה

בבתי החולים מאושפזים 391 חולים, מתוכם 121 מחוברים למכונות הנשמה. בצל דעיכת המגפה, הממשלה אישרה את הצעת משרד הבריאות לפתיחה נרחבת של מערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מגפת הקורונה בישראל ממשיכה לדעוך. משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו 217 נדבקים חדשים בנגיף. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-60,766, ושיעור הבדיקות החיוביות נותר על 0.4%. במקדם ההדבקה נרשמה ירידה – מ-0.74 ל-0.72.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 3,369. מספר המאושפזים בבתי החולים ירד ל-391, וירידה נרשמה גם במספר החולים הקשים שעומד כעת על 240. 121 חולים מחוברים למכונות הנשמה. ביממה האחרונה נפטרו חמישה בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-6,304.

ברקע דעיכת המגפה, אישרה אמש הממשלה באופן עקרוני את הצעת משרד הבריאות לפתיחה נרחבת של מערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב. התקנות סופיות יובאו לאישור השרים עם סיום העבודה עליהן. על פי ההחלטה, בתי הספר ייפתחו בכל השכבות ללא קפסולות, ולא תוטל מגבלה על מעבר מורים וסייעות בין הכיתות ובתי הספר. הפתיחה תיעשה בכפוף להפעלת מודל התערבות מחמיר, שיכלול מערך נרחב של בדיקות וניטור במוסדות החינוך להתמודדות עם התפרצויות תחלואה.

במסגרת המתווה החדש, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וכן צוות ההוראה יידרשו לעבור בדיקות קורונה בטרם יוכלו לחזור למערכת החינוך. כל זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

ממשרד הבריאות נמסר לפני הישיבה, כי הוא "עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה".

שר החינוך יואב גלנט בירך על ההחלטה לפתוח את מוסדות החינוך במלואם: "מקומם הטבעי של התלמידים הוא בבית הספר, הם הילדים שלנו ודור העתיד של מדינת ישראל. מברך על כך שמערכת הבריאות התעשתה סוף סוף, והבינה את חשיבות הלימודים בכיתות בעבור התלמידים ובני משפחתם. טוב שאומצה עמדתנו לביטול הקפסולות לכל הגילאים כבר ביום ראשון הקרוב. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה