חדשות בריאות

המתווה החדש: הקפסולות יבוטלו, מערכת החינוך תיפתח במלואה

לאור הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה, ימליץ משרד הבריאות לממשלה לאשר את ביטול הקפסולות בכל שכבות הגיל ופתיחתה המלאה של מערכת החינוך החל מיום ראשון הקרוב, וזאת בכפוף למערך נרחב של בדיקות וניטור במוסדות החינוך. שר החינוך יואב גלנט: "טוב שאומצה עמדתנו לביטול הקפסולות לכל הגילאים"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות יביא הערב (שני) לאישור הממשלה מתווה חדש לפתיחת כלל הכיתות במערכת החינוך וביטול הקפסולות החל מיום ראשון הקרוב, וזאת לאור הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה.

במסגרת המתווה המכונה "מגן חינוך מותאם", יופעל מערך נרחב של בדיקות וניטור במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. המשמעות היא, כי ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וכן צוות ההוראה יידרשו לעבור בדיקות קורונה בטרם יוכלו לחזור למערכת החינוך. כל זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

ממשרד הבריאות נמסר, כי הוא "עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת 'מגן חינוך מותאם'".

שר החינוך יואב גלנט מסר בתגובה כי "מקומם הטבעי של התלמידים הוא בבית הספר, הם הילדים שלנו ודור העתיד של מדינת ישראל. מברך על כך שמערכת הבריאות התעשתה סוף סוף, והבינה את חשיבות הלימודים בכיתות בעבור התלמידים ובני משפחתם. טוב שאומצה עמדתנו לביטול הקפסולות לכל הגילאים כבר ביום ראשון הקרוב. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

מוקדם יותר היום, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לסוגיית ביטול החובה לעטות מסכות. "צריך להבדיל בין הצורך בין מסכות בפנים ובחוץ", אמרה בריאיון לכאן ב'. "יש לנו דיונים לגבי המסכות בחוץ, ואני מניחה שנוכל לשחרר אותן בשבוע הבא, לאחר ההתקהלויות המשמעותיות ביום הזיכרון וביום העצמאות. עדיין יש הסכמה גורפת שהמסכות בפנים צריכות להישאר".

אלרעי פרייס הדגישה, כי גם לאחר ביטול חובת המסכה במרחבים הפתוחים ההמלצה תהיה להמשיך ולעטות אותה במקרים של התקהלויות: "התחלואה עדיין כאן, ולכן אנחנו צריכים לנהוג בזהירות. ראינו במגפה הזאת לא פעם – ורואים זאת גם היום בעולם – שברגע שמשחררים בצורה לא מבוקרת חוזרים אחורה". היא ציינה, כי כדי שניתן יהיה לבטל את חובת המסכה בחללים סגורים יש צורך ב"תחלואה יציבה של חולים בודדים לתקופה ארוכה".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה