חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: ביטול חובת המסכות – ככל הנראה בשבוע הבא

בריאיון לכאן ב', אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי החובה לעטות מסכות צפויה להתבטל בשבוע הבא אולם רק לגבי מרחבים פתוחים: "המסכות בפנים צריכות להישאר"

(אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה היום (שני) לסוגיית ביטול החובה לעטות מסכות. "צריך להבדיל בין הצורך בין מסכות בפנים ובחוץ", אמרה בריאיון לכאן ב'. "יש לנו דיונים לגבי המסכות בחוץ, ואני מניחה שנוכל לשחרר אותן בשבוע הבא, לאחר ההתקהלויות המשמעותיות ביום הזיכרון וביום העצמאות. עדיין יש הסכמה גורפת שהמסכות בפנים צריכות להישאר".

אלרעי פרייס הדגישה, כי גם לאחר ביטול חובת המסכה במרחבים הפתוחים ההמלצה תהיה להמשיך ולעטות אותה במקרים של התקהלויות: "התחלואה עדיין כאן, ולכן אנחנו צריכים לנהוג בזהירות. ראינו במגפה הזאת לא פעם – ורואים זאת גם היום בעולם – שברגע שמשחררים בצורה לא מבוקרת חוזרים אחורה". היא ציינה, כי כדי שניתן יהיה לבטל את חובת המסכה בחללים סגורים יש צורך ב"תחלואה יציבה של חולים בודדים לתקופה ארוכה".

"אנחנו כל הזמן מפחיתים את ההגבלות. מילת המפתח היא בצורה אחראית", הצהירה אלרעי פרייס. "אנחנו רואים מדינות שבהן מחסנים, פותחים בצורה לא אחראית והתחלואה עולה. צריך פשוט לעשות את זה באחריות".

ביחס לשאלה מתי ניתן יהיה לקבוע שישראל הגיעה לחסינות עדר, סירבה ראש שירותי בריאות הציבור לנקוב בתאריך: "מחקרים בברזיל, בה היה גל תחלואה גבוה מאוד, העידו שגם לאחר תחלואה של 75% היו עדיין התפרצויות משמעותיות, והמצב שם לא טוב. אנחנו בתקופה של אי ודאות במשך כל השנה, וזה לא פשוט. הרבה יותר קל להציב תאריכים ביומן ולהתקדם, אבל זה לא עובד כך".

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 137 נדבקים חדשים בנגיף. מספר הבדיקות שפוענחו הסתכם ב-37,889, ושיעור הבדיקות החיוביות ירד לשפל של 0.4%. במקדם ההדבקה נרשמה עלייה קלה ל-0.74.

מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועומד על 3,484. מספר המאושפזים בבתי החולים ירד ל-397, וירידה נרשמה גם במספר החולים הקשים שעומד כעת על 253. 133 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו ארבעה בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-6,299.

תגיות:מסכותנגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה