חדשות בארץ

דיווח: נתניהו השתכנע – סמוטריץ’ לא יסכים לממשלה שתישען על רע"מ

על פי הדיווח בכאן ב', ראש הממשלה בנימין נתניהו השתכנע כי יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לא יחזור בו מסירובו להקמת ממשלה בהימנעות רע"מ

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בכירים בליכוד טענו הבוקר (שני), כי המאמצים להרכבת ממשלה הגיעו בשלב זה למבוי סתום, וזאת לאור סירובו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לתמוך בממשלה שתסתמך על הימנעותה של מפלגת רע"מ. על פי הדיווח של זאב קם בכאן ב', ראש הממשלה בנימין נתניהו השתכנע כי סמוטריץ' לא ישנה את דעתו וכי הלחצים הרבים המופעלים עליו לא יועילו.

לאור זאת, בליכוד מתכוונים למקד את המאמצים הקואליציוניים בכיוונים אחרים, ובהם הניסיון ללחוץ על יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, להצטרף לממשלה.

יקי אדמקר דיווח אתמול בוואלה, כי למרות התנגדותו הפומבית החד-משמעית של סמוטריץ' להישענות על רע"מ, סקר פנימי שנערך לאחרונה בהזמנת מפלגתו שאל בין היתר את משתתפיו האם יעדיפו הקמת ממשלה בהימנעות רע"מ או בחירות חמישיות. על פי הדיווח, קצת יותר מ-50% מהנשאלים השיבו כי הם מעדיפים שתוקם ממשלה כזו במידה ויהיה בכך כדי למנוע הליכה לבחירות חמישיות.

בציונות הדתית הגיבו בהכחשה: "עונת הספינים החלה. כל ניסיון להפעיל לחץ בדרך שקרית כזו או אחרת של גורמים המעוניינים לעשות פוליטיקה על חשבון הציונות הדתית – לא יצליח. הציונות הדתית, בשונה כנראה ממפלגות אחרות, לא עובדת לפי סקרים אלא לפי עקרונות".

כזכור, ביום חמישי האחרון נועד נתניהו עם סמוטריץ' במשך כשעתיים במעונו הרשמי בירושלים. לפני הפגישה, חזר סמוטריץ' על סירובו להקמת ממשלה שתישען באופן כל שהוא על רע"מ: "אני לא מחויב לביבי, אני מחויב לימין, ולכן סירבתי לחתום על מכתב הנאמנות", אמר. "אני נאמן לערכים שלי ולדרך שלי, לממשלת ימין בראשות נתניהו – אמרתי את זה שוב ושוב. לא אשב בתמיכה של עבאס, לא מבפנים ולא מבחוץ".

תגיות:הציונות הדתיתהליכודבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה