בריאות ותזונה

אתה שותה או שוטה? הכל על החשיבות של שתיית מים

כולם אומרים לכם שהכי בריא זה לשתות מים ושללא מים אין חיים. רק חבל שהם חסרי טעם...

  • כ"ה ניסן התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולם אומרים לכם שהכי בריא זה לשתות מים ושללא מים אין חיים. רק חבל שהם חסרי טעם.

 

עושים חשבון

כמה כמה: בחורף צריך לשתות כליטר וחצי של נוזלים, שכוללים גם חליטות צמחים או מיץ טבעי סחוט טרי. בקיץ צריך לשתות כשני ליטרים. בטיול השנתי או בשיעור ספורט שותים יותר, כי מאבדים נוזלים. חשוב גם לזכור שהמזגן מייבש אותנו. בנוסף, במצבים של מחלות שבהם מאבדים נוזלים (כמו חום או שלשולים), צריך לשתות יותר. בקיצור, צריך להתאים את כמות השתייה למצב. ובכל מקרה, המינימום הוא ליטר וחצי של נוזלים ליום. 

 

חלוקה צודקת

בקבוקי מים: יש כאלה שיציעו לכם לספור כוסות שתיה, רק שזה מבאס ומבלבל לספור כל הזמן. יש כאלה שיציעו שתשתו כוס מים בכל שעה עגולה, שזה מתאים רק למי שיש לו שעון על היד. לכן, אני ממליצה לכם לצאת מהבית עם בקבוק של חצי ליטר מים. תשתו אותו עד השעה 12:00, ואז תמלאו בו מים ותשתו אותם עד השעה 16:00, ואז תמלאו שוב ותשתו עד השעה 20:00.

 

גנבי המים

המפריעים: מזון מתועש עשיר במלח. לכן אם זה מה שאתם אוכלים, אז קודם כל, צמצמו את הקטגוריה הזאת. דבר שני, שתו יותר מים, כי המלח סופח אליו נוזלים. חוץ מזה, מזונות ומשקאות שמכילים קפאין, כמו שוקולד, שוקו, קפה, תה, קולה ומשקאות אנרגיה, משתנים את הנוזלים שבגוף. לכן או שתצטמצמו את הצריכה שלהם (הכי טוב), או שתשתו יותר מים.

 

עשירים במים

מים במזון: אם אתם אוכלים פירות וירקות, שותים מרק ואוכלים דגנים מלאים וקטניות, כדאי שתדעו שהמזונות האלה עמוסים במים, וזה טוב. כשמבשלים דגנים, מוסיפים שתי כוסות מים לכל כוס של דגנים. כך יוצא שבסוף הבישול מקבלים בכל גרעין של דגן שליש עמילן ושני שליש מים. גם הקטניות סופחות אליהן את מי הבישול. שזה נהדר!

 

שרת הבריאות

מה יוצא לנו מזה? עור פנים לח, בריא ויפה, ולא יבש וחסר חיים. שיער בריא ולא יבש, ציפורניים חזקות ולא נשברות. פריסטלטיקה (תנועתיות) טובה במעיים ובעיקר במעי הגס, ולא כאבי בטן ונפיחות. זרימה והזנה טובה של אבות המזון, ויטמינים ומינרלים לכל אברי הגוף, צמצום כאבי ראש ועוד. בקיצור, רק טוב.

 

מידה טובה

אל תגזימו: כמו בתחומים רבים, גם כאן, יותר מדי זה לא טוב. שתייה של שלושה ליטרים של מים ביום רגיל (לא בטיול), ואפילו ארבעה ליטרים, זה רע! כי זה מעמיס על הכליות שצריכות לסנן את המים, זה משתן חומרי מזון חיוניים וזה עלול להעלות את לחץ הדם.

רוצים לדעת עוד? רכשו את סדרת השיעורים "לגדול בריא" שמעבירה הנטורופתית שרה בר אשר, בקמפוס היהודי של הידברות.

שרה בר אשר היא נטורופתית ומרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון. Barasher@zahav.net.il

תגיות:מיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה