חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט חותר לפירוק המחנה הלאומי"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט והאשים כי הוא פועל "אקטיבית" לסכל את המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין. הוא שב והבהיר, כי לא יצטרף לממשלת ימין בראשות נתניהו שתסתמך על רע"מ

סמוטריץ’ ובנט, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ ובנט, ארכיון (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:53)

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הבהיר הבוקר (שלישי) שוב כי לא יצטרף לממשלת ימין שתישען על רע"מ. במסר מפורט שפרסם בפייסבוק הוא הקדיש את עיקר דבריו למתקפה חריפה נגד יו"ר ימינה, נפתלי בנט, והאשים כי הוא פועל לסיכול המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין בראשות נתניהו: "הוא חותר לפירוק המחנה הלאומי, נראה ששאיפותיו האישיות חסרות המעצורים משבשות את שיקול דעתו".

"אנחנו בעיצומה של הנדסת תודעה מסוכנת, הפעם ממי שמגדירים את עצמם ימין", פתח סמוטריץ' את דבריו. "שני תהליכים מסוכנים מתרחשים היום בו זמנית בימין – תהליכים שמשקפים עיוורון וראייה קצרת טווח שמעדיפה אינטרסים צרים, מקומיים ומידיים, ולא לוקחת בחשבון את השלכות הרוחב ארוכות הטווח ההרסניות שלהם".

לדברי סמוטריץ', התהליך הראשון הינו "המסע להלבנת רע"מ של מנצור עבאס כשותף לגיטימי לביסוס ממשלה, כביכול כדי למנוע אפשרות רעה יותר של העברת השלטון לשמאל. רבות כבר דובר על היותה של רע"מ מפלגה תומכת טרור, ששוללת את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. רע"מ היא אויב, ואויב הוא לא שותף לגיטימי בשום צורה. ביסוס ממשלה על הימנעות תומכי טרור חותרת תחת מוסכמות היסוד הציוניות והדמוקרטיות של מדינת ישראל".

"מי שרוצה לשמור לאורך זמן על שלטון הימין, על ההתיישבות, על התורה, על הזהות היהודית של המדינה, חייב להתנגד להפיכת תומכי הטרור לשותף לגיטימי", הצהיר סמוטריץ'. "מי שיכיר בהם כדי לשמור על שלטון הימין של היום יאבד את שלטון הימין מחר. אויב הוא לא שותף לגיטימי. נקודה. נדמה שנתניהו והמפלגות החרדיות מתחילים להבין את זה, ומי שצועד לשם כעת בעיניים פקוחות הוא נפתלי בנט, ששועט לעבר ממשלה בראשותו שתידרש להימנעות תומכי הטרור הללו".

בעקבות הדיווחים על המגעים האינטנסיביים בין ימינה ויש עתיד להקמת ממשלת רוטציה פריטטית, תקף סמוטריץ' את יו"ר ימינה: "ממשלה כזו היא הפרת כל הבטחות הבחירות של בנט. היא לא באמת תשמור על ערכי הימין, פשוט כי הצד השני לא טיפש ומרגע שהוא לא יצטרך את בנט כדי להזיז את נתניהו הוא יחזור לדרוש את ההובלה ולא יעצור בעצור. שרים בכירים כמו מרב מיכאלי וניצן הורביץ יגרמו נזקים אדירים בכל משרד שבו הם יהיו, ועוד. אבל גם לשיטתו של בנט, שבטווח המיידי ממשלה כזו תשמור על ערכי הימין, מדובר באסון לטווח הבינוני והארוך".

"מה שבנט בעצם עושה זה לשנות לחלוטין את מפת החיבורים והגושים בציבור הישראלי", טען יו"ר הציונות הדתית. "לא בפוליטיקה, בציבוריות הישראלית. ובחיבורים החדשים שייווצרו בסדר החדש, הציבורים הדתי והחרדי עלולים למצוא את עצמם לבד ובמיעוט להרבה מאוד שנים. הנזק של זה למדינת ישראל בכל מה שאנחנו מאמינים שחשוב לה יהיה נורא. זה עלול לעלות לנו במדינה פלשתינית ופינוי יישובים, בחורבן עולם התורה, בהרס הזהות היהודית של המדינה, ועוד".

"במילים אחרות, בנט חותר במהלכים הללו לפירוק המחנה הלאומי וליצירת קרע עמוק בין מרכיביו שספק אם ניתן יהיה לאחות. כל זאת לטובת ברית חלופית זמנית, מלאכותית, ותלויה בדבר, שגם לו עצמו ברור שאין לה עתיד לאורך זמן – פשוט כי באמת אין לנו מכנה משותף ערכי כמעט בשום סוגיה שעומדת היום על הפרק עם השמאל הקיצוני. המהלך הזה של בנט הוא מהלך פזיז, חסר אחריות וקצר רואי. נראה ששאיפותיו האישיות חסרות המעצורים משבשות את שיקול דעתו, ועלולות להמיט לאורך זמן אסון על המחנה הלאומי ועל הציונות הדתית".

סמוטריץ' המשיך והאשים כי "בנט פועל אקטיבית מאחורי הקלעים בכדי לסכל את המאמצים לצירופו של גדעון סער לממשלת ימין, ומבקש לייצר לעצמו באמצעות סירובו של סער (שהוא אשם בו) לגיטימציה לפירוק המחנה הלאומי ולחבירה חסרת אחריות לשמאל. בנט מעדיף את עצמו כראש ממשלה בממשלה עם השמאל על פני ממשלת ימין מלאה שבה הוא מאבד את הבכורה לנתניהו וסער, ולכן פועל לסכל את מאמצי המחנה הלאומי לצרף את סער לממשלת ימין".

בסיכום דבריו קרא סמוטריץ' למפלגות המחנה הלאומי לשמור אמונים זו לזו "גם באופוזיציה": "יצור הכלאיים שבנט ירכיב, אם לא יעצור רגע לפני התהום, יחזיק מעמד זמן קצר ויקרוס, הימין יבוא איתו חשבון והוא ייעלם בבחירות הבאות, והמחנה הלאומי בראשות נתניהו יחזור לשלטון כמו גדול".

בימינה הוציאו תגובה חריפה למתקפתו של סמוטריץ' על בנט: "בצלאל סמוטריץ' הוא נחש בתחפושת צדיק, שכבר הכיש במסלול הקריירה שלו את אורי אריאל ורבים אחרים עליהם דרך למען קידומו האישי שבוער בתוכו. הכל באיצטלה של 'לשם שמיים' ומתוך 'אידיאלים נשגבים'. הוא מנסה לשעבד בכפייה את הציבור הציוני דתי למטרותיו האישיות תוך כדי הכתמת ציבור זה וביזויו".

עוד הוסיפו בימינה, כי "סמוטריץ' משקר במצח נחושה, בודה ביודעין עובדות שלא היו ולא נבראו, ומדרדר בהפקרות את ישראל לבחירות חמישיות וכאוס. ימינה תמשיך להתנהל בנחישות למען הקמת ממשלה לאומית טובה ויציבה בישראל לאור ערכיה".

כזכור, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מסר אמש הצהרה, בה סיפר כי הציע לבנט לכהן ראשון כראש ממשלה במסגרת ממשלת רוטציה עמו. בחדשות 12 דווח, כי במגעים עם יש עתיד דרש בנט להשאיר תיקים בעלי משקל 'אידיאולוגי' בידי המפלגות הימניות ולייצר מנגנון הכרעה בקבלת ההחלטות שיקנה עדיפות לימין. עוד צוין, כי חלוקת התיקים המסתמנת כוללת את מתן תיק החוץ ללפיד (בתקופה בה יכהן בנט ראש ממשלה), תיק הביטחון ליו"ר כחול לבן בני גנץ, תיק האוצר ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ותיק המשפטים ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה