חדשות בארץ

סבב ההתייעצויות הסתיים: 52 ממליצים לנתניהו, 45 ללפיד

בתום סבב ההתייעצויות, זכה ראש הממשלה נתניהו למספר הממליצים הגבוה ביותר. אם לא יחול שינוי בהמלצות, הנשיא ריבלין יטיל עליו מחר את משימת הרכבת הממשלה

ריבלין ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין ונתניהו, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הנשיא ראובן ריבלין סיים הערב (שני) את סבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות בכנסת ה-24. בסיכום היום, זכה ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את המספר הגדול ביותר של ממליצים. אם לא יחול שינוי בהמלצותיהן של המפלגות, ריבלין צפוי להטיל עליו מחר את מלאכת הרכבת הממשלה.

משלחת רע"מ בראשות יו"ר המפלגה, מנסור עבאס, חתמה את סבב ההמלצות בהודעה לנשיא כי אינה ממליצה על מועמד כל שהוא להרכבת הממשלה. גם הרשימה המשותפת ותקווה חדשה נמנעו מהבעת תמיכה במועמד. חברי משלחת תקווה חדשה – יפעת שאשא-ביטון, זאב אלקין ויועז הנדל – לחצו במשך דקות ארוכות על ריבלין לזמן לבית הנשיא את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, בכדי לפעול למיצוי ההידברות ביניהם להקמת ממשלה. ריבלין דחה את הבקשה, ואמר כי אינו יכול להתערב בעניין פוליטי.

במהלך היום הגיעו נציגי הסיעות השונות בכנסת אל בית הנשיא, ומסרו לריבלין על החלטותיהם. נתניהו זכה לתמיכתם של 52 ממליצים – 30 מהליכוד, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה ו-6 מהציונות הדתית. מנגד, קיבל לפיד את המלצתם של 45 חברי כנסת – 17 ממפלגתו, 8 מכחול לבן, 7 מהעבודה, 7 מישראל ביתנו ו-6 ממרצ. ימינה, המונה שבעה חברי כנסת, המליצה על יו"ר המפלגה נפתלי בנט.

מוקדם יותר הערב מסר לפיד הצהרה, בה סיפר כי הציע לבנט לכהן ראשון כראש ממשלה במסגרת ממשלת רוטציה עמו. הצהרתו מלמדת על המגעים האינטנסיביים שניהלו אנשי יש עתיד וימינה בימים האחרונים, כדי להגיע למתווה שיאפשר הקמת ממשלה פריטטית. בחדשות 12 דווח, כי בנט דרש להשאיר תיקים בעלי משקל 'אידיאולוגי' בידי המפלגות הימניות ולייצר מנגנון הכרעה בקבלת ההחלטות שיקנה עדיפות לימין. עוד צוין, כי חלוקת התיקים המסתמנת כוללת את מתן תיק החוץ ללפיד (בתקופה בה יכהן בנט ראש ממשלה), תיק הביטחון ליו"ר כחול לבן בני גנץ, תיק האוצר ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ותיק המשפטים ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

בעקבות הפרסומים והצהרתו של לפיד, תקפו בציונות הדתית בחריפות את יו"ר ימינה: "עם שבעה מנדטים בנט חותר בכל הכוח לממשלת מיעוט של השמאל בראשותו עם מרצ, ליברמן, אבתיסאם מראענה ובהישענות חברי כנסת תומכי טרור. בנט מטרפד במו ידיו את המאמצים להביא את סער לממשלת ימין, כדי לטעון שלנתניהו אין ממשלה ולכן הוא נאלץ לחבור לשמאל הקיצוני. בנט בהיבריס חסר אחריות, שעלול לעלות לימין ולמדינת ישראל ביוקר".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטראובן ריבליןבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה