חדשות בארץ

ימינה המליצה על בנט; ריבלין: "ייתכן שאעביר את המנדט לכנסת"

במהלך פגישתו עם נציגי ימינה, אמר הנשיא ראובן ריבלין כי במידה והמועמד שיקבל את תפקיד הרכבת הממשלה לא יצליח במשימתו, ייתכן ויקבל את ההחלטה להעביר את המנדט לכנסת

ריבלין, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ריבלין, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נציגי ימינה, איילת שקד ומתן כהנא, הגיעו בצהריים (שני) לבית הנשיא והודיעו לו כי מפלגתם ממליצה על העומד בראשה, נפתלי בנט, כמועמד להרכבת הממשלה. "בחירות חמישיות הן אסון למדינה", אמרה שקד. "אני חושבת שאפשר להקים ממשלה טובה ויציבה". היא טענה, כי "למרות שלמועמדים אחרים יש יותר ממליצים, לבנט הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה".

שקד הוסיפה כי אם ריבלין יחליט להעניק את המנדט למועמד אחר, ימינה מבקשת שייערך סבב התייעצויות נוסף לאחר 28 יום. ריבלין הגיב, כי במידה והמועמד שיקבל את המנדט לא יצליח במשימת ההרכבה – ייתכן ויחליט להעביר את המנדט לכנסת. על כך השיבה שקד: "אני חושבת שזה לא נכון. אם תטיל את המשימה על אדם מסוים והוא לא יצליח – ראוי שאדם נוסף יקבל הזדמנות".

לשאלתו של ריבלין האם ימינה תסכים לתמוך במועמד אחר או שהיא פוסלת מועמד כל שהוא, ענתה שקד: "אנחנו לא רוצים להתייחס לזה. אנחנו מפלגת ימין, וחושבים שראש הממשלה צריך להיות איש ימין. אם תיתן לנפתלי בנט את ההזדמנות, אנחנו ננסה לעשות את הטוב ביותר".

למשלחת ימינה קדמה משלחת כחול לבן, שהמליצה על יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כמועמדה להרכבת הממשלה. המשלחת כללה את השרים חילי טרופר ואורית פרקש הכהן ואת חברת הכנסת יעל רון בן משה. "יש לנו מחויבות לשינוי", הצהיר טרופר. הוא הבהיר כי מפלגתו מתנגדת באופן עקרוני לכהן בממשלה בראשות נתניהו: "נמשיך לפעול עד שנמצה את הסיכוי להקים ממשלת שינוי". בתשובה לשאלת הנשיא, האם כחול לבן תסכים לתמוך גם במועמד אחר, ענה טרופר: "נתמוך בכל מועמד מגוש השינוי, שיודע להביא את מספר הממליצים הגדול ביותר".

בהמשך היום יגיעו לבית הנשיא משלחותיהן של יהדות התורה, העבודה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, תקווה חדשה ומרצ. את סבב ההתייעצויות תחתום רע"מ, המפלגה הקטנה ביותר בכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לזכות בסוף היום להמלצתם של 52 חברי כנסת – 30 מהליכוד, 9 מש"ס, 7 מיהדות התורה ו-6 מהציונות הדתית. בשלב זה, לפיד מחזיק בהתחייבות של 45 חברי כנסת להמליץ עליו לנשיא – 17 מיש עתיד, 8 מכחול לבן, 7 מהעבודה, 7 מישראל ביתנו ו-6 ממרצ. נכון לעכשיו, עמדותיהן של תקווה חדשה (6 חברי כנסת) ורע"מ (4) אינן ידועות.

מוקדם יותר הודיעה חד"ש כי היא מצטרפת לעמדת בל"ד, ולא תמליץ על מועמד לראשות הממשלה. בתע"ל – המפלגה השלישית המרכיבה את הרשימה המשותפת, ולה שני חברי כנסת – טרם קיבלו את ההחלטה. על פי הדיווחים, לפיד התקשר ליו"ר תע"ל, אחמד טיבי, וביקש כי תע"ל תמליץ עליו. במידה ותקווה חדשה ותע"ל יביעו את תמיכתן בלפיד, הוא יזכה ל-53 ממליצים ויעקוף את נתניהו.

תגיות:ראובן ריבליןאיילת שקדימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה