חדשות בארץ

יום הזיכרון: תתאפשר הגעת המשפחות השכולות לבתי העלמין

בהמשך להחלטת שר הביטחון, ובתיאום עם יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל, החל אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון את היערכותו ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ביום הזיכרון עצמו יורשו המשפחות השכולות בלבד להגיע לבתי העלמין הצבאיים

בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית העלמין הצבאי בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון פרסם בצהריים (ראשון) את סדרי ההגעה לבתי העלמין הצבאיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשפ"א, שיצוין ביום רביעי הבא, ב' באייר, במגבלות הקורונה. 

על פי ההנחיות המיוחדות, ביום הזיכרון תתאפשר הגעה של המשפחות השכולות בלבד לבתי העלמין. הציבור יתבקש לכבד את המשפחות, לאפשר להן להגיע לבתי העלמין ולהתייחד עם זכר יקיריהן תוך שמירה על בריאותן. את המשפחות השכולות יקבלו נציגי אגף משפחות, הנצחה ומורשת, וחיילי צה"ל יניחו דגלונים, זרי פרחים ונרות נשמה על קברי החללים.

במהלך "שבוע הזיכרון" – מיום שישי הקרוב ועד ערב יום הזיכרון ביום שלישי הבא – מוזמן הציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין הצבאיים ולחלוק כבוד לנופלים. עובדי משרד הביטחון וחיילי צה"ל יקבלו את פני המגיעים ויחלקו להם מים ופרחים.

טקסי ערב יום הזיכרון ייערכו בנוכחות קהל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולכללי התו הירוק ומתווה התרבות. בטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי, שיחל בשעה 20:00 במעמד הנשיא ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי, ישתתפו עד 500 איש. ביום הזיכרון יתקיימו בשעה 11:00 טקסים ממלכתיים ב-52 בתי העלמין הצבאיים ובאתרי ההנצחה ברחבי הארץ. בטקס שייערך במעמד הנשיא ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בהיכל הזיכרון שבהר הרצל, ישתתפו עד 250 איש.

"בשנה שעברה בתי הקברות היו סגורים והשנה אנחנו פותחים אותם למשפחות", אמר שר הביטחון בני גנץ. "אני מבקש מכולם לכבד את זכר הנופלים ולהדליק את הנר מהבית. אני קורא לשיתוף פעולה, ומבקש מכולם לזכור את עשרות האלפים שנתנו את היקר מכל כדי שאנחנו נוכל להיות כאן. אני מודה לאריה מועלם ולכל עובדי משרד הביטחון, משרד הבריאות וכלל משרדי הממשלה הפועלים כדי לאפשר לטקסים להתקיים. אני חושב ומאמין שגם בתקופה סוערת כזו נשמור את היום הזה מעל הפוליטיקה".

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, הוסיף: "גם השנה אנחנו מציינים את יום הזיכרון בצל הקורונה, לאחר שבשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה, בתי העלמין היו סגורים. ההיערכות ליום הזיכרון נעשתה תוך איזון בין התחשבות ברגשות ציבור המשפחות השכולות ושמירה על הנחיות הקורונה. עם ישראל כולו מתאחד ביום הזיכרון סביב זכר הנופלים, ועבור המשפחות השכולות העלייה לקברי יקיריהן ביום זה היא משמעותית במיוחד".

"בתיאום המועצה הציבורית להנצחת החייל והארגונים היציגים, אנחנו קוראים לציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין במהלך 'שבוע הזיכרון', לכבד את המשפחות השכולות ולאפשר להן להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון", הוסיף מועלם. "בימים הקרובים יחלו עובדי האגף לפנות באופן יזום לכל המשפחות השכולות ולעדכן אותן בפרטי ההיערכות".

תגיות:יום הזיכרוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה