חדשות בארץ

ראש אמ"ן לשעבר: "ממשל ביידן עוין לנתניהו באופן אישי"

בריאיון לכאן ב', אמר אלוף (במיל') עמוס ידלין כי ממשל ביידן "לא יעז לגעת באיראנים" שכן הוא רוצה לחזור להסכם הגרעין: "ירח הדבש של ישראל עם טראמפ נגמר"

ידלין (צילום: פלאש 90)ידלין (צילום: פלאש 90)
אא

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין, התייחס הבוקר (שני) לשיחות הצפויות להיערך השבוע בווינה בין נציגים מאיראן ונציגי מדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין. "ידם של האיראנים על העליונה", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "הם נוקטים בעמדה מאוד קיצונית מול האמריקנים, עד כדי כך שהם לא מוכנים אפילו לדבר איתם אלא עושים זאת דרך המעצמות האחרות".

"יש להם דרישה חד-משמעית – שהאמריקנים יחזרו ראשונים להסכם, יסירו את כל הסנקציות, ואז האיראנים יואילו לחזור להסכם", הוסיף ידלין. הוא ציין כי הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ פגעו באופן קשה בכלכלה האיראנית,"אבל אחרי שנתיים האיראנים מצאו דרכים לעקוף אותן, כמו ההסכם שחתמו בשבוע שעבר עם סין. האיראנים הפסיקו לפחד".

לדברי ידלין, "בתקופה של טראמפ האיראנים היו מאוד זהירים, במיוחד אחרי חיסול סולימאני. היום הם מרגישים שיש ממשל שבהגדרה רוצה לחזור להסכם, ולא יעז לגעת בהם. לכן הם נוקטים בעמדה מאוד קיצונית".

ידלין העריך, כי ישראל צריכה להיות מודאגת מהמדיניות המסתמנת של הממשל האמריקני, שבאה לידי ביטוי גם בהחלטה להסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: "ירח הדבש עם טראמפ נגמר", הצהיר. "ממשל ביידן מאוד עוין לראש הממשלה שלנו באופן אישי. זה גם אישי, אבל אנחנו לא יכולים להבחין בין הנושא האישי לנושא האידיאולוגי: זה ממשל אידיאולוגי שרואה אחרת את היחסים בין ישראל לפלסטינים; שמאמין שהדרך הדיפלומטית, ולא הדרך של הפעלת מנופים כלכליים וצבאיים, היא הדרך שתביא את ההישג הנכון מול איראן".

תגיות:איראןארצות הבריתהסכם הגרעיןג'ו ביידןעמוס ידלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה