חדשות בעולם

דרמה בירדן: סוכל ניסיון הפיכה; הנסיך חמזה: אני במעצר בית

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", יורש העצר הירדני לשעבר, הנסיך חמזה, וכ-20 בכירים נוספים נעצרו בגין "איום על יציבות המדינה". הרשויות בירדן הכחישו את הידיעה על מעצרו של הנסיך חמזה, אולם הוא שלח ל-BBC סרטון בו טען כי קיבל הוראה שלא לעזוב את ביתו ושלא ליצור קשר עם אנשים

מלך ירדן, עבדאללה השני (תמונה: שאטרסטוק)מלך ירדן, עבדאללה השני (תמונה: שאטרסטוק)
אא

ה"וושינגטון פוסט" דיווח אמש (שבת), כי הרשויות בירדן סיכלו ניסיון הפיכה נגד המלך עבדאללה השני. על פי הדיווח, יורש העצר לשעבר, הנסיך חמזה בן חוסיין, וכ-20 בכירים נוספים נעצרו בגין "איום על יציבות המדינה". עוד דווח, כי הנסיך הוכנס למעצר בארמון בבירה עמאן.

בצבא ירדן הוציאו הודעת הכחשה, בה נטען כי חמזה, אחיו החורג של המלך, לא נעצר אולם קיבל הנחיה להימנע מפעולות שעלולות לפגוע ביציבות הממלכה. אלא שלאחר מכן פרסם ה-BBC סרטון של הנסיך, בו טען כי הוא נמצא למעשה במעצר בית.

חמזה הוא בנם הבכור של המלך חוסיין ואשתו הרביעית המלכה נור. זמן קצר לפני מותו ב-1999 מינה אותו חוסיין ליורש העצר של הממלכה, אולם המלך עבדאללה שעלה לשלטון הדיח אותו ב-2004, ומינה לתפקיד את בנו הבכור, הנסיך חוסיין.

בסרטון, שהגיע לערוץ השידור הבריטי באמצעות עורך דינו של חמזה, מתח הנסיך ביקורת חריפה על ההנהגה הירדנית והאשים אותה בשחיתות, אם כי לא נקב במפורש בשמו של המלך עבדאללה. "אינני האדם שאחראי להתמוטטות הממשל, לשחיתות ולחוסר היכולת ששוררים במוסדות הממשל שלנו ב-20-15 השנים האחרונות ושהולכים ומחמירים עם השנים", אמר. "אני לא האחראי לחוסר האמון של העם במוסדות שלו. הם אחראים. למרבה הצער, המדינה – שהייתה בקדמת האזור מבחינת חינוך ובריאות ובמושגים של חירות וכבוד לאדם – הגיעה לנקודה שבה איש אינו יכול לדבר או להביע עמדה על שום דבר בלי שיטרידו אותו, יעצרו אותו או יאיימו עליו".

חמזה הוסיף, כי הרמטכ"ל הירדני הודיע לו בשעות הבוקר כי אסור לו לעזוב את ביתו ואסור לו ליצור קשר עם אנשים או להיפגש איתם, "שכן בפגישות בהן נכחתי, או בהתכתבויות ברשתות החברתיות בנוגע לביקורים שערכתי, הייתה ביקורת על הממשלה או על המלך". לדבריו, הוא הוזהר שלא לצייץ בטוויטר, וכי הגישה שלו לאינטרנט ולטלפון נחסמה: "זו הפעם האחרונה שאני יכול לתקשר".

תגיות:ירדןהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה