חדשות בארץ

נתניהו נפגש עם בנט; סמוטריץ’: "ממשלה שתישען על רע"מ – אסון ובכייה לדורות"

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הבהיר כי לא יצטרף לממשלה שתסתמך על רע"מ: "מנסור עבאס היה ונשאר תומך טרור"

בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בנט ונתניהו, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

(עודכן: 16:00)

לקראת סבב ההתייעצויות בבית הנשיא, שיתקיים ביום שני הקרוב, נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו בצהריים (שישי) בלשכתו בירושלים עם יו"ר ימינה נפתלי בנט. בתום הפגישה, שנמשכה כשלוש שעות, נמסר מטעמו של בנט כי "השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך".

בטרם נכנס לפגישה, אמר בנט: "יש לנו מטרה אחת – להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה ויציבה שמטפלת באזרחי מדינת ישראל. לא נחסוך בשום מאמץ כדי להביא לתוצאה הזאת".

בנט ייפגש במוצאי שבת עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שינסה לשכנעו לחבור לגוש להחלפת נתניהו. על פי ההערכות, יו"ר ימינה צפוי שלא להמליץ על נתניהו ולפיד.

מוקדם יותר היום, הבהיר יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה "שתסתמך, אקטיבית או בהימנעות, על רע"מ או תומכי טרור אחרים". בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב סמוטריץ' כי "הקמת ממשלה שתישען על רע"מ ומנסור עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות, ולא נאפשר לה לקום".

"עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלסטיני שפשוט סותר את זה היהודי", הצהיר סמוטריץ'. "הוא רואה עצמו חלק מהעם הפלסטיני, הקמת מדינת ישראל עבורו היא 'נכבה', והוא לרגע לא מתכוון לוותר על הנרטיב הזה. כך הוא ומפלגתו נוהגים כבר שנים, ואני לא קונה את התדמית החדשה שהוא מנסה לבנות לעצמו ברגע אחד רק בשל אינטרס פוליטי רגעי בשל היריבות הקשה בינו לבין הרשימה המשותפת. יש כאן שנאת המן, וממש לא אהבת מרדכי".

בהתייחסו לדבריו של עבאס אמש, כתב סמוטריץ' כי "גם בנאומו המתקתק אתמול עבאס לא מכיר בישראל כמדינה יהודית, דורש הכרה 'בשני הנרטיבים', ולמעשה מנסה בשיטת השלבים הערבית הידועה להפוך את ישראל למדינה דו לאומית. מדינת כל לאומיה. הפך המדינה היהודית. 'הוויתור' שלו על אלימות, כמובן אוניברסלית וסימטרית 'משני הצדדים', הוא טקטי – פשוט כי הוא זיהה כרגע הזדמנות להגיע לאותה מטרה של חיסול הפרויקט הציוני בדרכי נועם. אם זה עושה לכם דז'ה וו לטרמינולוגיה של ערפאת באוסלו – אתם כנראה לא טועים. כך מפרשים את זה כל מי שקצת מבינים בתנועה האסלאמית, תפיסותיה, מטרותיה ושיטות העבודה שלה. מתן לגיטימציה לתפיסה כזו והפיכתה לשותף לגיטימי בקואליציה חותרים תחת עקרונות הציונות הבסיסיים ביותר".

סמוטריץ' הוסיף ומתח ביקורת על מה שכינה "ניסיונות ההלבנה של התנועה האסאלמית מצד גורמים מסוימים בימין", ואמר כי הם "משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאובדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות. כאמור, עבאס בנאומו דיבר על שני עמים ושני נרטיבים. הוא אינו זונח את שאיפתו הלאומית ואת הזדהותו עם הפלסטינים אויבי ישראל. מתק השפתיים שלו על שלום ושיתוף פעולה אינו שונה מזה של ערפאת ערב החתימה על הסכמי אוסלו. אז, השמאל היה זה שהתמסר לחיבוק המסוכן הזה. עכשיו בתפקיד 'שוטי הכפר' חלקים עיוורים בימין. הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל".

"אסור בשום אופן להסתכל על המציאות רק במשקפיים של כאן ועכשיו ושל החשש, המוצדק, מפני ממשלת שמאל בראשות עלה התאנה בנט", המשיך סמוטריץ'. "ממשלה כזו תהיה רעה לישראל, אבל תחזיק מעמד זמן קצר בלבד. אחריה יחזור הימין לשלטון ויתקן את נזקיה במהרה. מה גם שאני רואה סיכוי קלוש מאוד להקמתה".

בסיום דבריו קרא יו"ר הציונות הדתית לעשות "מאמץ עילאי" כדי "להביא את בנט וסער לממשלת המחנה הלאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו. אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס, ואפס לגיטימציה לסער ובנט לשים את טובתם האישית לפני טובת המדינה ולפספס את ההזדמנות ההיסטורית לממשלת ימין על מלא. במקום לפנות ל'פתרונות' קלים ומסוכנים, על כולנו להשקיע בזה את כל זמננו ומרצנו בתקופה הקרובה. גם נתניהו יצטרך לשלם מחירים על כך, אבל זו תהיה ממשלת ימין אמיתית שתקיים את הבטחות כלל מפלגות הימין לציבור הבוחרים שלהם".

תגיות:נפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה