חדשות בארץ

מנסור עבאס: "איני חלק מהימין או מהשמאל, יש לנו הזדמנות לחולל שינוי"

בנאום בשפה העברית, קרא יו"ר רע"מ מנסור עבאס לשיתוף פעולה בין מגזרי בחברה הישראלית: "הגיעה העת להקשבה לאחר, להכרת הנרטיב ולחיפוש המשותף". יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "עבאס תומך בחמאס, קואליציה שתישען עליו תהיה הסוף של הימין"

עבאס (צילום: פלאש 90)עבאס (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:55)

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, נשא הערב (חמישי) בנצרת נאום בשפה העברית, בו קרא לשיתוף פעולה בין מגזרי בחברה הישראלית: "המכנה המשותף של כולנו גדול יותר מזה שמפריד בינינו", אמר. "אני עומד מולכם היום ונושא תפילה של תקווה וחתירה בלתי מתפשרת לחיים משותפים על בסיס כבוד הדדי ושוויון אמיתי".

"אזרחי ישראל", פתח עבאס את דבריו. "אני, איש התנועה האסלאמית, ערבי ומוסלמי גאה, אזרח מדינת ישראל, דוגל באומץ רב בחזון של שלום, ביטחון, שותפות וסובלנות בין העמים. אני מושיט יד בשמי ובשם חבריי, ובשם הציבור הערבי שבחר בנו, כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים בארץ הקדושה והמבורכת".

"כיו"ר רע"מ, שחרטה על דגלה לכבד כל אדם באשר הוא, לקדש את החיים ולתעב את האלימות נגד כל אדם בשל השתייכותו הפוליטית, הלאומית או הדתית – אני עומד כאן ומבקש לומר: הגיעה העת וזה הזמן להקשבה לאחר, להכרת הנרטיב ולחיפוש המשותף".

"המציאות משתנה ואנחנו מסרבים להכיר בכך, מדינת ישראל משנה את פניה ומסרבת להפנים זאת", הוסיף עבאס. "אנחנו לא חייבים להסכים על הכל, ובוודאי שנהיה חלוקים על לא מעט נושאים. אבל אנחנו חייבים לתת לעצמנו ולילדינו את הזכות וההזדמנות להכיר איש את רעהו. לכל אחד מאיתנו יש שם, תרבות, סיפור, חוויות ונרטיב. אם לא נשכיל להוריד את הבורות ולמוטט את הגזענות – אנחנו נשאיר לדור הבא מציאות מורכבת, מסוכנת ומעל לכל בלתי אפשרית".

בהתייחסו לפלונטר הפוליטי, הדגיש עבאס: "בניגוד לכל הפוליטיקאים שעסקו במסע של פסילות מימין ומשמאל, אני לא פסלתי איש. הגישה שלי היא מה כן, ופחות מה לא. יש לנו הזדמנות לחולל שינוי וליצור חברה אזרחית גדולה מסך כל מרכיביה. נדרשת בעת הזו מנהיגות ואחריות – מנהיגות שתוביל את הציבור למקום אחר, ואחריות שתיצור אמון רב מגזרי כדי שנצעד קדימה לכיוון עשור טוב יותר. אם הכביש בוואדי ערה בעייתי – הוא לא מזהה אם הנוסע עליו ערבי או יהודי. אם חסרה מיטה בבית החולים סורוקה – זה יכול לפגוע בחולים מבאר שבע או מרהט. אם אני לא חי בשלום בתוך המדינה – לא אהיה מסוגל לחתור לשלום עם השכנים שלי. זו העת לחפש את המכנה המשותף, זה הזמן ליצור מציאות אחרת עבור כל האזרחים במדינה".

עבאס נמנע מלהצהיר על מי תמליץ מפלגתו בשבוע הבא לנשיא כמועמד להרכבת הממשלה: "אינני רוצה להיות חלק משום גוש בימין או בשמאל. אני כאן בגוש אחר – הגוש שבחר בי לשרת את בני עמי ונתן לי מנדט להפוך את דרישות הציבור הערבי, ששנים נשארו בגדר דרישות, לתוכנית עבודה ממשית. קו ההמלצות מבחינת רע"מ הוא אחר. אני ממליץ לכולנו לשנות את המציאות, אנחנו כאן כדי להביט קדימה. אנחנו מצפים שאחרים – בשמאל או בימין – יאמצו את הגישה שלנו. זה הזמן לשינוי".

בתגובה לדבריו של יו"ר רע"מ, מסר יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר: "נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ'דובי חמוד' את מי ששייך לתנועה האסלאמית, תומך בחמאס ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין, ואין לנו מנדט לפעול כך. קואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה, ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפינו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האסלאמית תומכת החמאס".

מנגד, סגן שר הבריאות, יואב קיש (הליכוד), שאמר בשבוע שעבר כי עבאס "לא רלוונטי" לקואליציה בראשות הליכוד, כתב בטוויטר: "נשים בצד את הפוליטיקה, הבחירות והרכבת הממשלה. שמחתי לשמוע את נאומו של מנסור עבאס. פעמים רבות אמרתי בכנסת שהרשימה המשותפת לא מייצגת את אזרחי ישראל הערבים, שרוצים לחיות בשלום ובשיוויון זכויות במדינת ישראל. מדינה יהודית דמוקרטית. היום נוכחנו לראות שלקול הזה יש נציגות בכנסת".

תגיות:מנסור עבאסבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה