סלבס בהתחזקות

מכדורגלן לאברך חרדי: מה גרם לאושר קסרי לחזור בתשובה?

הוא היה כדורגלן, כיכב בטלוויזיה ואהב בגדים צבעוניים, אך בעקבות חוויה שטלטלה את חייו, הוא החליט לחזור בתשובה: "תמיד שאפתי להגיע גבוה. כשנגעתי בכדור רציתי להבקיע גול והיום כשאני נוגע בתורה, אני רוצה להיות גדול בתורה כדי לחזק אנשים אחרים"

צילום: שרון צורצילום: שרון צור
אא

אושר קסרי מעפולה, שחקן כדורגל שכיכב בפרסומות, קמפיינים ותוכניות טלוויזיה, החליט לזנוח את עולם הזוהר ולחזור בתשובה. לאחרונה, הוא חשף בראיון ל"מיינט עפולה והעמק" מה גרם לו לעשות את המהפך הקיצוני ולהמשיך לחיות את חייו כחרדי.

קסרי, כיום אב לשלושה, עבר טראומה כשהיה בן 9. אביו מת מדום לב מול עיניו ומאז הוא גר עם סבו וסבתו. "סבא לא החסיר ממני שום דבר, הוא אדם מאוד חכם ולימד אותי את דרך החיים שדרך ארץ קדמה לתורה ושצריך לאהוב את כולם", הוא אומר.

קסרי מודה כי מגיל מאוד צעיר הוא מחובר לאמונה. "כל חיי הייתי אדם מאמין... גם כשהשתתפתי בפרסומות בטלוויזיה וגם בעברי כשחקן כדורגל בקבוצות. בגיל 18 התחלתי לשמור שבת וחזרתי לשחק ב'הפועל עפולה' בנוער וגם בבוגרים. לאט לאט אתה חוטף עוד מצווה ועוד דרך שאתה עובר עד שאתה מבין שהכל זה באמת לטובה. האמונה שלי באה מבפנים, הנשמה שלי תמיד האמינה בקדוש ברוך הוא, איפה שלא הייתי".

בגיל 20, קסרי התחתן והמשיך את תהליך ההתקרבות שלו לבורא עולם. לפני 3 שנים, הוא קיבל הצעה להשתתף בתוכנית ריאליטי פופולרית ולקסרי היה ברור שהוא לא מתכוון לחלל שבת. "כשקיבלתי את הטלפון כבר הייתי שומר שבת. הם הכירו אותי מהכדורגל וקראו לי לריאיון. הם ישר קיבלו אותי ולא חשבו פעמיים, הם אמרו לי 'אותך אנחנו רוצים'. אמרתי להם שאני שומר שבת והם הבטיחו לי שיתחשבו בי בהכול ובאמת הם התחשבו... עשיתי להם קידוש בתוכנית. כל החיים אני עם הקדוש ברוך הוא".

לאחר השתתפותו בתוכנית, קסרי המשיך את חייו כיהודי מאמין, אך עדיין חלק מהעולם החילוני. "אשתי שמה מיד אחרי החתונה כיסוי ראש, אבל אני עדיין המשכתי בעולם הצבעוני... תמיד רציתי להתחזק אבל איפשהו בדרך היה משהו מנע ממני. אחרי התוכנית הגיעו החששות של מה יגידו מי שמכירים אותך".

השינוי הגיע לפני כשנתיים, כשאשתו מזי הייתה בחדר הלידה עם תאומים. "אשתי הייתה בלידה בין חיים למוות. היא איבדה את ההכרה ואת כל הדם בגוף. רק התפללתי והתפללתי. באותו רגע אמרתי לקדוש ברוך הוא, אם אתה משאיר לי את הילדים האלה אני עוזב הכול ומצטרף אליך. הסיפור הזה הוא סוד שעוד לא גיליתי לאף אחד, רק אני ואשתי יודעים אותו. אחרי 24 שעות אשתי התעוררה וקמה על הרגליים וגם היא הבטיחה שכל חייה היא תתחזק יותר ביהדות". האירוע המטלטל גרם לו לעשות את השינוי ולחזור בתשובה.

קסרי החליף את הלבוש הצבעוני שלו בכיפה שחורה, מגבעת וחליפה, למרות שהשינוי לא היה פשוט. "היה לי קשה מאוד להוריד את הבגדים הצבעוניים שכל כך הייתי רגיל אליהם... אני אוהב את כולם ושכל אחד יילך בדרך שלו, אבל אני לא יכול לעזוב את הקדוש ברוך הוא, כל מה שהוא עשה איתי זה חסד ולטובה. בסוף גם מי שבונה ארמונות לא לוקח איתו כלום כשהוא נפטר ועולה לשמיים. אני רוצה שכולם יתחזקו ויכירו את התורה בדרך טובה. כל אחד בצעדים שלו".

כשנשאל אם הוא מתחרט על משהו מעברו, הוא ענה: "בחיים לא התחרטתי. אני אוהב את הקדוש ברוך הוא. אני לא חושב אחורה, אני יודע שהעבר הוא עבר, אנחנו חיים בהווה וחושבים לעתיד. אני זכיתי שאבא שלי שנמצא בשמיים למעלה רואה אותי מחנך את הילדים שלי בדרך התורה. זה גם היה החלום של אשתי לפני שהתחתנו. אתה נופל וקם וזה חלק מהעולם. היום כשאני הולך בחוץ, אנשים לא מאמינים שהורדתי את כל הבגדים הצבעוניים".

היום קסרי הוא אברך כולל לכל דבר ולאחרונה הוא משמש גם כרב בית הכנסת 'בית קדוש' באיזור התעשייה בעפולה. "באתי מעולמות שלא קשורים ליהדות ולתורה והיום אני אברך בכולל. עשיתי דרך ולאט-לאט התקדמתי. אדם צריך לדעת שאם הוא רוצה להשיג משהו - צריך שיהיה לו כוח רצון והוא ישיג הכול. אני עמלתי ולמדתי וקיבלתי את השכר. בדיוק כמו בוס שמקדם אותך בעבודה אם אתה עובד כמו שצריך, כך אבא שבשמיים אם אתה לומד הוא מקדם אותך יותר".

במקביל, קסרי לומד דיינות. "אני היום מוצא את עצמי לומד 10 שעות ביום. אני לומד גם דיינות ועובד קשה. תמיד שאפתי להגיע גבוה. כשנגעתי בכדור הייתי רוצה להבקיע גול והיום כשאני נוגע בתורה אני רוצה להיות גדול בתורה כדי לחזק אנשים אחרים, במיוחד כשאני דמות מוכרת וציבורית שילדים מעריצים ואוהבים. גם היום, כשאני בשחור לבן, אנשים רצים אלי בחוץ ומחבקים אותי".

במקביל לשינוי שעבר, החליט קסרי להבליט את שם המשפחה המקורי שלו והיום הוא נקרא אושר כהן קסרי. "בתעודת הזהות שלי שם המשפחה הראשון שלי הוא כהן. קסרי זה רק הכינוי של המשפחה שלי שבא מסבא רבא שלי. התחזקתי גם כי ידעתי שאני כהן ואני יודע מה מעלת הכוהנים".

תגיות:אושר קסריסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה