חדשות בארץ

סמוטריץ’: "ממשלת ימין בתמיכת רע"מ? לא יהיה"

בפוסט שפרסם בפייסבוק, הבהיר יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כי לא יצטרף לממשלת ימין שתישען על תמיכת רע"מ, וקרא לנפתלי בנט וגדעון סער להיכנס לממשלה בראשות נתניהו: "הם נכשלו, ציבור הימין אמר להם 'לא' נחרץ, וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הבהיר הבוקר (חמישי) כי לא יסכים להצטרף לממשלת ימין שתישען על תמיכת רע"ם. "תוציאו את זה לכם מהראש, לא יהיה. לא במשמרת שלי", כתב בפוסט שפרסם בפייסבוק.

"לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"מ של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלוף אחר", פתח סמוטריץ' את דבריו. "תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשל".

"לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה – כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים בהישענות כזו על 'עבאס הנחמד', משקפים בלבול מסוכן".

בהמשך הפוסט קרא סמוטריץ' להקמתה של ממשלת ימין צרה, שתכלול את מפלגות ימינה ותקווה חדשה: "מה כן יהיה? נפתלי בנט וגדעון סער חייבים לשים את העניינים האישיים בצד ולהיכנס לממשלת ימין. הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת – במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות".

"הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות. בנט וסער, ביחד ולחוד, הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראשות הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין. אבל הם נכשלו, והעם אמר את דברו בצורה ברורה. נתניהו קיבל פי חמישה קולות מכל אחד מהם. ציבור הימין אמר להם 'לא' נחרץ, וביקש שנתניהו ימשיך להוביל את המחנה".

"סער ובנט צריכים לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את מדינת ישראל מהבוץ", הצהיר יו"ר הציונות הדתית. "יש יותר מידי עניינים דחופים על הפרק, והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת ויתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות, לגבור על טובת המדינה".

"נפתלי, גדעון, אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכל בצד ובואו", סיכם סמוטריץ' את דבריו.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מנסור עבאסרע"מבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה