מעניין

היא חשבה שהלוויתן יהרוג אותה, אבל מה שהוא עשה ידהים גם אתכם

הביולוגית הימית נאן האוזר שוחה עם לוויתנים כבר 28 שנה, אבל במפגש יוצא דופן, היא חששה לחייה. מהר מאוד הבינה שלא מהלוויתן היא הייתה צריכה לחשוש: "זה הדבר הכי מדהים שראיתי בחיי"

אא

הביולוגית הימית נאן האוזר צוללת עם לוויתנים כבר 28 שנה, אך רק לאחרונה היא הייתה עדה למראה שמעולם לא ראתה בעבר. האוזר צללה ליד איי קוק בדרום האוקיינוס השקט, יחד עם צוות צילום שהגיע לתעד אותה שוחה במים לצד לוויתנים גדולי סנפיר. בצורה עיקשת ויוצאת דופן, לוויתן אחד שחה למעלה והחל לדחוק אותה בפיו ובסנטרו, והאוזר הרגישה שהוא מנסה לדחוף אותה מתחת לסנפיר החזה שלו.

"הוא פשוט לא הפסיק לגעת בי", מספרת האוזר, "ניסיתי לברוח שוב ושוב, אבל הוא המשיך בשלו. בסופו של דבר, הוא דחף אותי על הסנפיר שלו. עינו הייתה ממש לידי ולא הצלחתי להבין מה הוא מנסה להגיד לי".

האינטראקציה המוזרה הזו נמשכה כעשר דקות, והאוזר התחילה לדמיין את הגרוע ביותר. "חשבתי שצוות הצילום יצלם את מותי", אמרה האוזר. "שוט אחד של זנב לוויתן והלחץ יכול לשבור לך את העצמות".

אבל כפי שהתברר לאחר מכן, לא מהלוויתן האוזר הייתה צריכה לחשוש. מהר מאוד היא הבינה שישנו כריש בקרבת מקום ושהלוויתן עושה את ככל שביכולתו בשביל להרחיק אותה ממנו. נקבת לוויתן גדול סנפיר נוספת המשיכה לשמור על סביבתה של האוזר והכתה  שוב ושוב במים עם זנבה. הרעש מתחת למים נשמע לקילומטרים.

"סוף סוף הורדתי את עיניי מהלווייתן וראיתי משהו שוחה מהר מאוד, כשזנבו מתנדנד מצד לצד", אמרה האוזר. "לווייתנים שוחים כשזנבותיהם נעים מעלה ומטה... באותו רגע הבנתי שזה כריש נמר — וזה היה אחד הכרישים הגדולים שראיתי בחיי".

בשלב זה, האוזר עשתה את דרכה בחזרה לסירה, והלוויתן השתהה בקרבת מקום כדי לוודא שהיא עלתה לשם בבטחה. "פשוט הנחתי את ידיי על הפנים והתחלתי לבכות", אמרה האוזר. "אני לא יכולה לומר אם אלה היו דמעות של הקלה שעדיין הייתי בחיים או בגלל שחוויתי את הדבר הכי מדהים שראיתי בחיי".

לווייתנים גדולי סנפיר ידועים באלטרואיזם שלהם, וישנם מספר  מקרים מתועדים שלהם מנסים להציל בעלי חיים אחרים מסכנה.

נכון להיום, המפגש של האוזר הוא המקרה המתועד היחיד שמערב בני אדם.

"למרות שזו הייתה חוויה מטורפת לחלוטין, אני מרגישה כבוד גדול  שזה קרה", אמרה האוזר. "זו תכונה מדהימה שהם לא יהססו לסכן את עצמם למען מישהו אחר".

האוזר יצאה מחוויה עם חבלות קלות, אבל זה לא מנע ממנה לשוב אל המים ארבעה ימים לאחר מכן. נקבת גדול סנפיר עקבה אחר סירתם לאורך קילומטרים, והמשיכה לפרוץ מהמים על מנת לזכות בתשומת ליבם.

"פשוט ידעתי שהיא נקבת הלוויתן מאותו יום, זו שהכתה במים", אמרה האוזר. "נכנסתי איתה למים והיא צללה למטה. חשבתי לעצמי שהיא בטח לא זיהתה אותי, אבל ממש מתחתיי, היא באה עם סנפירי החזה היפים שלה וחיבקה אותי".

תגיות:לוויתןרץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה