חדשות בארץ

לאחר המדגמים: נתניהו שוחח עם דרעי וסמוטריץ’

לאחר פרסום המדגמים, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחות עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ועם יו"ר ש"ס אריה דרעי

נתניהו ודרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו ודרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי), לאחר פרסום המדגמים, עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', ובירך אותו על ההישג של מפלגתו ושל הימין. סמוטריץ' בירך את ראש הממשלה על ההישג החשוב למחנה הלאומי. על פי המדגמים השונים, הציונות הדתית צפויה לקבל בין שישה לשבעה מנדטים. 

נתניהו שוחח גם עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי. בסביבתו של דרעי אמרו, כי הוא קיים "שיחה ארוכה" עם נתניהו: "ראש הממשלה בירך את השר דרעי על ההישג המצוין. השניים דנו בתוצאות הבחירות, וקבעו להמשיך לשוחח עוד הלילה". במדגמים השונים נעה ש"ס בין שמונה לתשעה מנדטים.

בליכוד הגיבו באופטימיות זהירה על תוצאות המדגמים בערוצים השונים, מהן עולה כי לנתניהו אפשרות להקים קואליציה של 61 מנדטים במידה וימינה תסכים להצטרף לממשלה בראשותו. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, המהווה על פי המדגמים לשון מאזניים, הוציא הודעה קצרה לפיה יעשה "רק מה שטוב למדינת ישראל". מקורביו הוסיפו כי "הוא יקבע איך תיראה הממשלה הבאה" וכי הוא "נחוש להוציא את ישראל מהכאוס''.

על פי התוצאות המסתמנות במדגמים, הקואליציה של הליכוד תצטרך להישען על קולותיהם של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ונציג מפלגת נועם אבי מעוז, שרצו במסגרת מפלגת הציונות הדתית. יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, הביע תקווה כי ניתן יהיה להגיע להסכמה על קווי יסוד. "אם וכאשר יהיו לנו 61, נצטרך לשבת ולהגיע להסכמות", אמר בריאיון לחדשות 12. הוא הבהיר, עם זאת, כי "אם לא תימצא הדרך – לא יתאפשר להקים ממשלה. מי שרוצה לשבת בממשלה – צריך לדעת לעשות פשרות. בן גביר וסמוטריץ' ידעו להתמתן ולעשות את הפשרות".

זוהר ציין, כי ייתכן וניתן יהיה לשלב את תקווה חדשה בקואליציה בראשות נתניהו. לדבריו, במהלך הקמפיין הבטיח גדעון סער כי לא יסכים לשבת עם נתניהו מחד ועם הרשימה המשותפת מאידך: "הוא יפר את אחת מהן, עכשיו שיחליט איזו".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה באולפן חדשות 13, כי הליכוד אינו פוסל אף אחת מהמפלגות: "נתניהו צריך להמשיך להוביל את הישגי מדינת ישראל", הצהירה. "בנט מבין שברגע הזה נגמרו הבחירות, הוא צריך לשבת בממשלת ימין יציבה בראשות נתניהו".

"אני מאמינה שבסופו של יום ראש הממשלה נתניהו יעשה את הדבר הנכון כדי להרכיב ממשלת ימין על מלא, להימנע מבחירות חמישיות ולהביא יציבות", הוסיפה רגב.

לצפיה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-24, לחצו כאן.

תגיות:אריה דרעיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה