חם ברשת

הרופא הציע להפיל בחודש תשיעי: "הילד שלך נראה כמו חייזר קטן"

אורית הראל בוארון הזדעזעה כשהפרופסור אמר לה, בחודש תשיעי להריונה, שכדאי לה להפיל כי הילד שלה "מעוות", לדבריו. "לרפואה ניתנה רשות לרפא, לא להרוג! הגיע הזמן לעשות שינוי", היא כתבה השבוע וריגשה את הרשת

אא

בשבוע ה-37 להריונה, אורית הראל בוארון הייתה בטוחה שחייה נהרסו. בפוסט מרגש שפרסמה השבוע ברשתות החברתיות, היא משתפת את סיפורה האישי: "שבוע 37 להריון, זה כבר 7 שבועות שמספרים לי שהילד שלי הוא גמד, 7 שבועות שמפחידים אותי כמה הוא יסבול מהמראה החיצוני שלו. זה כבר 7 שבועות שאני בוכה מהבוקר עד הלילה, מבולבלת ובטוחה שהחיים שלי נהרסו. ידעתי שרוצים ליילד אותי בשבוע 38 להריון בגלל היקף הראש של רפאל. החלטתי שאני הולכת לפרופסור להיבדק", היא מספרת.

כשהגיעה לבדיקה אצל הפרופסור, הוא פתח את השיחה ב"יש לך מזל". ליבה של אורית התמלא תקווה, שאולי הוא יהיה זה שיוכל להרגיע אותה לפני הלידה, אך מה שהוא אמר לה השאיר אותה המומה. "מיד שאלתי אותו: 'מה קרה? למה יש לי מזל?', הוא המשיך ואמר: 'במדינות אחרות לא היו מאשרים לך הפסקת הריון בשלב כזה על גמדות. פה יאשרו לך, אני אעזור לך בוועדה הרפואית, תסמכי עלי'. הסתכלתי עליו בהלם ואמרתי לו 'אני בחודש תשיעי שבוע הבא, אני צריכה ללדת'. הוא הסתכל עלי במבט שיפוטי ואמר 'תקשיבי, זאת ההזדמנות האחרונה שלך להפיל את הילד הזה. הילד הזה יסבול כל החיים מהמראה החיצוני, הילד שלך מעוות... לא נעים לי להגיד לך, אבל הוא נראה כמו חייזר קטן'. הפרופסור המשיך ואמר: 'תראי, כף הרגל שלו ארוכה יותר מהרגל עצמה, יש לו בליטה ענקית במצח והראש שלו גדול לעומת הגוף הקטן'."

מופתעת מתגובתו, אורית אזרה מספיק אומץ להגיד את הדבר הבא: "הילד הזה הוא רגיל? עזוב איך הוא נראה, הוא יאכל לבד? ירוץ? ידבר?". הפרופסור הביט באורית בתדהמה והשיב שאכן הוא יהיה ילד רגיל מכל הבחינות, פרט למראה החיצוני. באותו רגע, היא קמה ויצאה מחדרו, נחושה יותר מתמיד ללדת ולקבל את בנה כפי שהוא.

לאחר שרפאל נולד, בריא ושלם, אורית החליטה לשתף ברשתות את החוויה שלה כאמא לילד מיוחד על מנת להעלות את המודעות לנושא. "רפאל שלי נולד נמוך קומה, לא מעוות, ולא עם בליטה במצח, אבל גם אם כן. נגיד שאותו פרופסור צדק, באמת זה נשמע הגיוני להפיל ילד בגלל שהוא לא בלונדיני עם עיניים כחולות? להחליט שאין לו מקום בעולם הזה רק בגלל מראה חיצוני? ילד שילך, יאכל, ישתה, יקפוץ, יצחק, אבל הוא פשוט לא עונה לסטנדרטים של הסביבה. מראש הוא קבע שהוא לא יצליח בחיים רק בגלל שהוא לא מלך היופי לטענתו. לרפואה ניתנה רשות לרפא, לא להרוג! הגיע הזמן לעשות שינוי. קבלת האחר היא לפני הכול. תזכרו: כולנו שונים אבל שווים!".

תגיות:רץ ברשתהורותילדים מיוחדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה