חדשות בארץ

כוכבי במסר להאג: "חיילי צה"ל, אינכם לבד"

בטקס חילופי אלוף פיקוד הדרום, תקף הרמטכ"ל אביב כוכבי את בית הדין הבינלאומי בהאג על החלטתו לפתוח בחקירה נגד ישראל: "מנותק מהמורכבות של מלחמות ההווה"

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס הערב (ראשון) להחלטת התובעת הראשית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, פאטו בנסודה, לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה. "חיילי צה"ל ומפקדיו, בעבר ובהווה – אני מגבה את פעולתכם, ועומד איתכם בשורה אחת נוכח כל טענה", אמר בנאום בטקס חילופי מפקד פיקוד הדרום שנערך בבסיס מפקדת הפיקוד בבאר שבע.

"אני אחראי להוראות הפתיחה באש ולאופן הפעלת הכוח", הצהיר הרמטכ"ל. "אני שלחתי אתכם ואישרתי את המבצעים. אינכם לבד ולא תהיו לבד. המטה הכללי וכל הפיקוד הבכיר איתכם ולצידכם. אנחנו ביחד, ונעמיד כל מענה שיידרש כדי להגן עליכם ולתת לכם את הגיבוי הראוי לפעילותכם. פעלתם נכון, באופן מקצועי ובאופן ערכי".

כוכבי הוסיף ומתח ביקורת חריפה על בית הדין בהאג: "התובעת קיבלה החלטה חמורה מבחינה מוסרית. היא הפכה את היוצרות וכיוונה את החקירה נגדנו – הצד הערכי אשר מגן על אזרחיו – במקום לכוון את החקירה כלפי העבריין שרומס את הדין הבינלאומי. מי שהחליט לפתוח בחקירה מנותק מהמורכבות של מלחמות ההווה, ופגע בעצמו בעיקרון של זכויות האדם שבשמן לכאורה קיבל את ההחלטה. שם בהאג עולם ישן, כאן במזרח התיכון שדה קרב חדש ומורכב המבליט שתהום פעורה בינינו לבין שופטי בית הדין".

בהמשך דבריו פנה כוכבי לאלוף הרצי הלוי, שסיים את תפקידו כמפקד פיקוד הדרום וימשיך לכהונה כסגן הרמטכ"ל: "הרצי, הובלת הפיקוד בשנים האחרונות הייתה על כתפיך. אתה מסכם היום קרוב לשלוש שנים כמפקד הפיקוד, שנים שבהן עסקת בהבטחת ביטחונם ושלומם של תושבי הדרום והכנת את הכוחות למלחמה. הובלת את הפיקוד בסדרה של מבצעים וימי קרב, שהביאו לחיזוק היציבות וההרתעה. פיקדת על זירת הדרום בתבונה רבה מאוד, ביסודיות ובמנהיגות מרשימה תוך ניווט עדין בסבך המורכבויות של הזירה".

בפנותו למפקד פיקוד הדרום הנכנס, אלוף אליעזר טולדנו, אמר הרמטכ"ל: "אתה חוזר לזירה, הפעם כמפקד הפיקוד. אין לי ספק שתעשה זאת בכישרון, ותנווט ותוביל את הפיקוד במיומנות. שנה, שפר וחדש, שמור על הרף הגבוה ותקפיד לעלות אותו. אני סומך עליך מאוד".

תגיות:צה"להרצי הלויאביב כוכביאליעזר טולדנובית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה