חם ברשת

לתינוק הופיעה פריחה, לא תאמינו מה היה לו

הרופאים התעקשו שמדובר במחלה ויראלית, אך נועה הייתה נחושה להבין ממה סובל בנה התינוק בן ה-3 חודשים. העקשנות שלה השתלמה והיא הצליחה להציל אותו מנזק לבבי בלתי הפיך

תמונת אילוסטרציה תמונת אילוסטרציה
אא

כשבנה של נועה בלסטרה, בן ה-3 חודשים, התעורר עם חום, פריחה ושפתיים ועיניים אדומות, היא לקחה אותו לבדיקה במוקד רפואת חירום. הרופא שבדק אותו קבע שכנראה מדובר באיזשהו וירוס שיעבור בלי שום התערבות. למחרת, נועה הבחינה שהפריחה התפשטה והחליטה לקחת את בנה שוב לבדיקה, הפעם בקופת החולים. גם רופאת הילדים אמרה שמדובר במחלה ויראלית ואין שום מקום לדאגה.

בבוקר היום השלישי, נועה כבר הרגישה שלא מדובר בסתם וירוס שיעבור מעצמו. "הרגשתי שזה משהו אחר, הילד שלי נראה חולה מדי בשביל איזה וירוס, והפריחה החמירה", היא כתבה בפוסט ברשתות החברתיות. הפעם היא החליטה לגשת ישירות למיון, ולהפתעתה, גם שם הרופאים מאבחנים מחלה ויראלית ומנחים אותה להמשיך לתת לתינוק תרופה להורדת חום. "האינטואיציה שלי יודעת שזה לא ויראלי, אבל מה עוד יכולתי לעשות?", היא כותבת.

הפריחה שהופיעה על בנה של נועההפריחה שהופיעה על בנה של נועה

לאחר ששוחררו מבית החולים, נועה נזכרת במפתיע במחלת ילדים נדירה בשם קוואסקי, מכיוון שהכירה פעם ילדה שחלתה בה. "התסמינים הדליקו לי נורה אדומה ואז נפל לי האסימון – הילד שלי חולה בקוואסקי".

מחלת קוואסקי היא דלקת חריפה של כלי הדם, אשר גורמיה אינם ידועים. מדובר במחלה נדירה, אשר ב-80 אחוז מהמקרים פוגעת בילדים מתחת לגיל 5. המחלה מתחילה בחום גבוה, הנמשך למעלה מ-5 ימים, וחלק מהתסמינים שלה הם אודם של לחמיות העיניים, פריחה על איזור הגב והגפיים, ואודם בשפתיים.

נועה מספרת כי ברגע שחשדה שמדובר במחלת קוואסקי, היא הבינה שהיא במירוץ נגד הזמן "כי זו מחלה אוטואימונית, שבה הגוף מתבלבל ומערכת החיסון תוקפת את כלי הדם וגורמת לדלקת בכלי הדם ולבעיות לבביות קשות לכל החיים. והבעיה הגדולה היא שאם לא מאבחנים אותה ונותנים טיפול בזמן של עד 10 ימים מיום התפרצות המחלה, נוצר נזק בלתי הפיך ללב".

נועה החליטה לסמוך על האינטואיציה האימהית שלה וחזרה בבהלה למיון. הצוות הרפואי הופתע לראות אותה מכיוון שרק לפני כמה שעות שוחררה. "התעקשתי שלילד שלי יש קוואסקי ואני לא יוצאת מפה עד שלא יוכח אחרת", היא מספרת, וזה עבד. בשל עקשנותה של נועה, בנה הפעוט אושפז לבדיקות נוספות כשהוא במצב של סבל המחמיר מרגע לרגע. "גם שם כולם היו נחושים שזו מחלה ויראלית, אבל בכל זאת השאירו באשפוז, ואני ברקע מתחננת שלא יפספסו שזו מחלת קוואסקי. נכון שהיא נדירה וגם אין לו את כל התסמינים - אבל זה זה".

תחושת הבטן של נועה הייתה נכונה ורק ביום החמישי מאז פרוץ המחלה, בנה החל לקבל טיפול למחלת הקוואסקי, ובכך נמנע ממנו נזק לבבי בלתי הפיך להמשך חייו. נועה החליטה לפרסם פוסט שמתאר את המקרה בשביל להזהיר הורים אחרים: "זו מחלה מתעתעת. האבחון שלה קשה ובקלות יכול להתפספס. הרבה רופאים מאבחנים אותה כווירוס ויראלי. אני הצלתי את הילד שלי בזכות העובדה שהכרתי את המחלה והתסמינים, ובזכות הערנות שלי הוא קיבל בזמן טיפול שמונע את סיבוכי המחלה. הורה אחר היה ממשיך לתת אקמול ומבזבז זמן קריטי. מבחינתי, אם הפוסט הזה יעורר מודעות אפילו לאמא אחת - אני את שלי עשיתי", כתבה נועה וסיימה: "אימהות יקרות, שאף אחד לא יזלזל באינטואיציה האימהית שלכן. אם יש לכן ספק - תתעקשו, תחקרו, תבדקו, תלכו לחוות דעת שניה ושלישית וגם רביעית אם צריך."

תגיות:אימהותרץ ברשתילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה