חדשות בריאות

אדלשטיין: "החלטת בג"ץ חסרת אחריות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת על החלטת בג"ץ לבטל את ההגבלות על הכניסה לישראל והיציאה ממנה: "מנוגדת לאינטרס הציבורי". ועדת הבחירות המרכזית תציב לראשונה קלפיות מיוחדות בנתב"ג עבור השבים לארץ ביום הבחירות

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:36)

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב בצהריים (חמישי) בחריפות על החלטת בג"ץ לבטל את הגבלות הכניסה לישראל והיציאה ממנה, והגדיר אותה כחסרת אחריות. במהלך סיור בבית החולים איכילוב בתל אביב, אמר אדלשטיין כי הוא "מתחיל להאמין שהאירועים הקשים מאחורינו", אף הוסיף: "אני חושב שעדיין לא כדאי לפרוק את העול לגמרי. אנחנו כאן מול אויב מאוד רציני, ולא כדאי לתת יד לאווירה הזו שהכל נגמר, רק חגיגה. זה משפיע".

"צר לי לומר, אבל גם אתמול בג"ץ נתן לזה ביטוי בהחלטה חסרת האחריות על פתיחה טוטאלית של גבולות מדינת ישראל", הוסיף שר הבריאות. "מי שרוצה נכנס, מי שרוצה יוצא. זה מנוגד לאינטרס הציבורי, אנחנו עדיין לא שם. אנחנו עוד נתגבר על זה, אבל חשוב עדיין לנהוג באחריות גם בכניסה וביציאה מישראל. כי הדבר היחיד שיכול לקלקל את המסיבה הוא הווריאנטים שיכולים להיכנס לישראל".

כזכור, שופטי בג"ץ, בראשות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, קבעו אתמול כי התקנות שתיקנה הממשלה להגבלת הכניסה לישראל והיציאה ממנה אינן חוקתיות. ההחלטה ניתנה בעתירות שהגישו התנועה לאיכות השלטון ועותרים נוספים נגד התקנה המגבילה את כניסתם לארץ של אזרחים ישראלים ל-3,000 בכל יום, וכן נגד התקנה לפיה נדרש אישור של ועדת חריגים ליציאה מהארץ של אזרחים שאינם מחוסנים או מחלימים. התקנות יפקעו בשבת הקרובה, ועל פי פסיקת בג"ץ לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן.

השופטים כתבו בפסק דינם, כי החלטת הממשלה לסגור את השמיים בפני אזרחי ישראל מהווה "פגיעה בליבת הזכות החוקתית המפורשת הקבועה בסעיף 6 לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו", לפיו "כל אדם חופשי לצאת מישראל" ו"כל אזרח ישראלי הנמצא בחוץ לארץ זכאי להיכנס לישראל". הם ציינו כי זכויות אלו אינן מוחלטות, אולם המגבלות שהטילה הממשלה אינן עומדות במבחן המידתיות: "פגיעתן של ההגבלות היא, כאמור, חמורה וקשה, ופרק הזמן שבו נמשכות ההגבלות וכן העובדה שהוטלו ללא התראה מספקת ובסמיכות למועד הבחירות – מעצימים אותה עוד יותר".

בביקורת נוקבת על הממשלה, כתבה הנשיאה חיות כי בעת קבלת ההחלטה על ההגבלות לא היו בידיה נתונים על מספר האזרחים הנמצאים בחו"ל שמבקשים לחזור לארץ, ומכאן שקביעת מכסת הנכנסים היומית על 3,000 התקבלה באופן שרירותי. בסיכום דבריה הדגישה, כי "ככל שיוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל ועל היציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים".

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי לראשונה יוצבו מספר קלפיות מיוחדות בנמל התעופה בן גוריון עבור הישראלים שיחזרו לארץ ביום הבחירות. מנכ"לית הוועדה, אורלי עדס, אמרה בתדרוך לתקשורת: "מרגע שניתנה החלטת בג"ץ, אנחנו יודעים שמספר הנוסעים שצפויים לחזור בכל יום יגדל. מי שיגיע ולא עבר שני חיסונים – יידרש לבידוד ויצטרך להצביע בקלפי למבודדים. הצבת הקלפיות בנתב"ג נועדה להפחית מהעומסים בקלפיות הללו, וגם כדי להקל על מי שמגיע".

תגיות:נתב"גבג"ץיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה