סלבס בהתחזקות

מרגש: לרגל יום המעשים הטובים - סלבס מתנגדים לשיימינג, ומצטרפים ל’פיימינג’

בריונות כלפי חלשים נמצאת היום כמעט בכל מקום, אבל יש מי שהתופעה לא רק מכאיבה לו, אלא שהוא גם מוכן לעשות מעשים בפועל כדי לשנות אותה

אא

בריונות כלפי חלשים נמצאת היום כמעט בכל מקום, אבל יש מי שהתופעה לא רק מכאיבה לו, אלא שהוא גם מוכן לעשות מעשים בפועל כדי לשנות אותה. 

"עברה כמעט שנה מאז שחשפתי בפני כל המדינה את הסיפור הקשה שעברתי בתכנית ״הצינור״ של גיא לרר", כותבת אדל דאבילה, ומשתפת בסיפורה הקשה - סיפור של שיימינג ובריונות על בסיס יומי. "האמת? כל יום אנחנו צריכים להגיד לא ודי לבריונות, אבל היום זה היום המיוחד בשביל זה. בריונות כלפי חלשים יש היום בכל מקום - בבית ספר, בעבודה בצבא וגם באינטרנט.

"בריונות היא כשמישהו חושב שהוא חזק, ונטפל לאחרים בשביל ההנאה או תשומת הלב. אבל בנינו? לרוב זה כי הוא מקנא לו וכי רע לו לראות את אותו בן אדם שמח. אני לא אומרת שכולם עושים את זה מהסיבות האלה, יש כאלה שלא חושבים פעמיים וכאלה שלא קיבלו את החינוך הכי טוב בבית, אבל אנחנו חייבים לשים למקרים האלה סוף. ואני מקווה שנוכל אפילו בקצת לשנות את זה בזכות הפוסט הזה.

קודם אני רוצה לפנות אליכם - אם אתם סובלים מבריונות, זה היום לעמוד על שלכם. אם מישהו בסביבה שלכם סובל מהצקות, זה היום לעמוד לצידו ולעזור לו, במידה ואתם מרגישים שאתם לא מסוגלים יש לערב מבוגר או מישהו שיוכל לעשות עם זה משהו.

 

"אני סתם בא לבנאדם, ומפרגן לו"

ממשיכה אדל וכותבת כך: "בכל התקופה שחוויתי את הבריונות הזאת הביטחון שלי היה ברצפה. כל שמחת החיים שלי נעלמה ולא יכולתי לעשות את הדברים הפשוטים כמו ללכת ללמוד עם מצב רוח, ללכת לחברים אחרי בית ספר או סתם להיות מוזמנת לערבי כיתה וימי הולדת. בשביל אותם בריונים זו ההנאה הרגעית, אבל בשבילי זה צלקת לכל החיים - במיוחד בגיל הזה.

"אז לסיום אני רוצה לבקש מכל מי שעובר את זה, תלכו לשתף! אל תתנו לזה לשלוט עליכם כי לא מגיע לאף אחד שהאחר יתנהג אליו בבריונות! תאמינו בעצמכם כי אתם הכי טובים, מוכשרים ויפים בעולם הזה! תזכרו שאם תאמינו תוכלו להגיע לכל מקום שרק תרצו! ובחיים אל תפחדו לחלום", היא מסכמת.

היום (ג') התקיים יום המעשים הטובים, והרשתות החברתיות הוצפו בסרטוני סלבס שהחליטו להצטרף ליוזמה מרגשת במיוחד בשם 'פיימינג', שזה בעצם האנטיתזה ל'שיימינג'. 

הרעיון מאחורי היוזמה הוא להימנע מלשון הרע וההעלבות שמאפיינות את השיימינג, באמצעות מעשים טובים, פרגון ומילים טובות. במקום לבייש, לכעוס ולדבר סרה במישהו, הסלבס פשוט התחילו טרנד חדש שתפקידו לפזר קצת יותר גישה חיובית לחיים, בעולם. 

יעל בר זוהר וגיא זוארץ השתתפו אף הם ביוזמה יוצאת הדופן כדי לאתר את ה"אנשים היקרים שתמיד נמצאים שם מאחור, ואנחנו לא תמיד אנחנו יודעים להגיד להם תודה", כך אמר זוארץ והוסיף: "מכירים את התופעה 'שיימינג?'. יופי, שכחו ממנה. יש לי תופעה מטורפת בשבילכם - פיימינג. אני סתם בא לבנאדם, ומפרגן לו. למה? ככה, כי בא לי לפאר אותו".

תגיות:התחזקותסלבספיימינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה