חיים לאחר המוות

"מישהו הרג אותי": ילד בן 5 זוכר במדויק את חייו הקודמים

סדרה תיעודית חדשה מביאה את סיפורו המפעים של אטלס בין ה-5, שמספר על חייו הקודמים כג'יילן רובינסון

אא

כאשר אטלס אוברי מאינדיאנה שבארצות הברית היה רק בן שנה וחצי, הוא התחיל לסבול מביעותי לילה. "העיניים שלו היו פקוחות והוא היה צורח כאילו הוא סובל מכאבים", מסבירה אימו אריקה בסדרה התיעודית החדשה "לשרוד את המוות". "זה קרה במשך שנים. סיפרתי לרופא הילדים שלו, רציתי לדעת מה אפשר לעשות אבל לאף אחד לא באמת הייתה תשובה למה זה קורה", היא מספרת.

ואז, לילה אחד, כשאטלס היה בן חמש, הוא ואימו נסעו במכונית ובדרך הביתה אטלס אמר לה: "אני מתגעגע לתקופה שאמא שלי לקחה אותי לגן השעשועים". אריקה המבולבלת שאלה אם התכוון אליה, אבל אטלס השיב: "לא, אני מתכוון לאמא השנייה שלי עם השיער היפה".

אריקה הייתה משוכנעת שאטלס משתטה, אבל היא שאלה אותו מי המשפחה השנייה שלו ואיך קוראים להם. בלי להתבלבל, אטלס אמר שלאימו השנייה קוראים וושינגטון, אבל לו קוראים ג'יילן רובינסון, וכשהוא היה רק ילד קטן, "מישהו הרג אותי", לדבריו.

משמאל: ג'יילן רובינסון, מימין: אטלסמשמאל: ג'יילן רובינסון, מימין: אטלס

כשהשניים חזרו הביתה, אריקה לא הפסיקה לחשוב על דברי בנה. "ניסיתי להבין מאיפה הוא המציא את השם הזה. אולי זה שם של מישהו מבית הספר? על מה הוא מדבר?", אמרה אריקה בסדרה התיעודית. היא חיפשה ברשת את השם "ג'יילן רובינסון" ולהפתעתה גילתה שזה שם של ילד אמיתי, שנרצח על ידי המטפלת שלו בשנת 2005 בברוקלין, ניו יורק - 9 שנים לפני שאטלס נולד. על פי הכתבה שמצאה, לאימו אכן קראו וושינגטון. 

"הייתי ממש בהלם", אמרה אריקה. "השמות והפרטים היו מדויקים ולא ממש ידעתי מה לעשות עם המידע הזה. חששתי שאם אספר לאנשים, הם יחשבו שאני משוגעת".

אך אריקה לא יכלה לשחרר את הסיפור הזה כל כך בקלות. היא ניסתה לבדוק ברשת אם זה קרה לעוד ילדים, ודרך החיפוש הגיעה לד"ר ג'ים טאקר, פסיכיאטר ילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וירג'יניה. המומחיות של טאקר היא לחקור מקרים של ילדים שטוענים שיש להם זיכרונות מחיים קודמים.

טאקר חוקר את התופעה כבר 20 שנה ומתקרב לכל מקרה מ"מקום של ספקנות". הוא מאמין שילדים הם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לשמור זכרונות מחיים קודמים והם לא צפויים להיות מושפעים מהידע של העבר.

כשד"ר טאקר נפגש עם אטלס, הוא היה מסוגל לזהות חמש תמונות מחייו של ג'יילן, כולל את פניהם של אימו ואביו, ביתם וכמה מקומות נוספים בהם ביקרה המשפחה. "הדבר המרשים ביותר היה איך שהלך לאטלס עם התמונות", אמר ד"ר טאקר. "לא רק שהוא צדק בחמש מתוך חמש, אלא האופן שבו הוא בחר את התמונות, נראה שהוא היה בטוח בהן לחלוטין". בכל הנוגע לחשש שאריקה המציאה את כל הסיפור, ד"ר טאקר אומר שזה אינו המצב. "היא לא יכולה לשלוט בהתנהגות שלו והוא נראה טבעי לחלוטין. שוב, הוא הצליח לזכור את המקומות מהחיים הקודמים. היא לא יכלה ליצור בו את ההתנהגות הזאת גם אם ניסתה להמציא משהו".

במרץ 2005, תמי ויליאמס בת ה-40 טיפלה בביתה בג'יילן רובינסון בן השנה ו-7 חודשים בזמן שהוריו, קארין וושינגטון וג'יימס רובינסון, עבדו במשמרות והתכוננו לרשום אותו למעון יום הסמוך לביתם. על פי העיתון "ניו יורק טיימס", המשטרה הוזעקה לביתה של ויליאמס בניו יורק, שם נמצא ג'יילן חסר הכרה ונלקח לבית החולים. זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו.

על פי בדיקות שנערכו לאחר מותו נקבע שג'יילן נרצח על ידי המטפלת שלו. אטלס כיום בן שבע והוא עדיין זוכר פרטים על חייו הקודמים כ"ג'יילן".

תגיות:גלגול נשמותהחיים לאחר המוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה