בריאות ותזונה

סובלים מאנמיה? יתכן שדג מיוחד עשוי מתכת יפתור לכם את הבעיה

מוזר ככל שזה נשמע, חוקרים פיתחו דג מתכת שכל מטרתו היא לספק רמות נאותות של ברזל למבוגרים וילדים הסובלים מחוסר במינרל

אא

האם ידעתם שההפרעה התזונתית הנפוצה ביותר בעולם היא חוסר ברזל? על מנת לפתור את הבעיה הזאת, המציא רופא קנדי פתרון פשוט אך גאוני שנקרא: "דג המזל מברזל".

הדג, בגודל סנטימטרים ספורים, מספק כמות נאותה של ברזל הדרושה לאדם מבוגר לפי המלצת ארגון הבריאות העולמי. כל שצריך לעשות הוא להרתיח אותו במים למשך 10 דקות. זה נשמע טוב מדיי מכדי להיות אמיתי אך מסתבר שהפתרון הפשוט והזול הזה יכול לספק ברזל למשך 5 שנים!

ברזל הוא מינרל שהגוף מפיק בקלות מאכילת בשר, אך לבעלי תזונה צמחונית נחשב מאתגר יותר להשגה. במדינות נחשלות או מתפתחות המחסור בברזל יכול להיות קיצוני, בפרט אצל ילדים. כאמור, כמות הברזל ב"דג המזל" מספיקה ל-5 שנים בשימוש יום יומי. 

לאחר שימוש ממושך יש לרכוש דג חדש ולהשליך את הישן. איך יודעים שהגיע הזמן לקנות דג חדש ואין כבר מספיק ברזל בדג? גם לזה מצאו החוקרים פתרון גאוני. כשהחיוך על פני הדג נעלם, זה הסימן להחליף אותו.

למה דג? למה בחרו החוקרים בצורת דג ולא צורה אחרת? ד"ר גווין ארמסטרונג, שפיתח במקור את המוצר עבור מדינות עניות, מסביר: "בקמבודיה, הדג הוא סמל למזל, וכדי לשכנע אנשים להכניס חתיכת ברזל לתוך סירי המרק שלהם, היה צורך במציאת סמל שמקובל ואהוב על כולם. זה עבד נהדר בקמבודיה, אבל לא בהודו". מסביר ארמסטרונג, בהודו צורת הדג לא גרמה לאנשים לנסות את המוצר החדש אז ארמסטרונג פשוט החליף את הדג בצורת עלה, ואכן נחל הצלחה מיידית.

הרעיון לא רק נשמע מבטיח, הוא גם מגובה במחקרים קליניים המוכיחים את יעילותו. "דג המזל" זיכה את מפתחו בפרסים רבים, ביניהם "פרס הפיתוח החדשני לעסקים חיוביים", שמעודד עסקים העוזרים בהשגת מטרות תזונתיות כלל עולמיות.  כדי להגיע למשפחות מעוטות יכולת שאין ביכולתן לרכוש את הדג, עובד ארמסטרונג גם עם ארגוני צדקה ברחבי העולם.

"בעלות של 50 דולר לדג, שהיא פחות מעשירית העלות של תוספי ברזל למשך חמש שנים, ובטח מהנה יותר לילדים", אומר ארמסטרונג, "נוכל לספק ברזל לאנשים רבים ברחבי העולם ולמנוע אנמיה".

 מה דעתכם, האם יתכן שהעולם עומד בפני פתרון מבטיח לעתיד בריאותי טוב יותר?

תגיות:אנמיהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה