הרבנית חגית שירה

קומי בבוקר בשמחה – ניסן עכשיו

מכל פעולה בניקיון לפסח, אומר רבי לוי יצחק מברדיטשוב, נבראים מלאכים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחודש ניסן יש מצווה גדולה, שאפשר לקיים אותה מראש ועד סוף החודש - ברכת האילנות. את רואה שני אילנות מלבלבים, ומברכת עליהם. את המצווה החביבה הזו את זריזה, מקדימה ורצה לעשות בתחילת החודש (אפילו שנשים לא חייבות). את מברכת בהודיה עצומה על שזכית לחיות ולראות גם השנה את לבלוב ופריחת האילנות.

הברכה הזו עושה תיקון גדול לנשמות, ובמיוחד לנשמות ההורים, וכך אומר הזוהר הקדוש (בפרשת בלק), כי בתקופת ניסן משוטטות להן הנשמות ויושבות על חומת גן העדן... הנשמות נראות כמו ציפורים, מצפצפות ומשוררות להשם יתברך, והן מתפללות למעננו, מפני שבימים אלו אנו עסוקים במצוות החג ובמעשים טובים. ואכן, כמה חשוב שנזכור שההכנות לחג הן "מצוות ומעשים טובים"! אני בטוחה שבימים האלה הניקיונות עומדים בראש מעייניך, ואת רצה, מתנשפת, מקרצפת (טוב שיש שבת)... זכרי, רבי לוי יצחק מברדיטשוב אמר שניקיון הבית מחמץ דומה לעבודתו של הכהן הגדול ביום הכיפורים, וכשאת עושה את זה מתוך שמחה - את יכולה לזכות אפילו לרוח הקודש... השתדלי לנקות בשמחה ובלי כעסים, מפני שהכעסים מבטלים את כל השפע של הימים האלה ומרחיקים ממך דברים מדהימים.

מכל פעולה בניקיון לפסח, אומר רבי לוי יצחק, נבראים מלאכים. מכל שפשוף, גרוד, קרצוף - נבראים מלאכים, כמו אותם המלאכים שנבראים מתקיעת השופר של ראש השנה (וואו), והמלאכים האלה ממליצים עליך ועל בני משפחתך בשמיים. כל טרחה שאת טורחת ועמלה לקראת פסח הורגת ומבטלת את המזיקים שיש בעולם, ורק מפני שהימים האלה הם גדולים וחשובים כל כך היצר הרע רוצה להפיל אותך בכעסים ובלחצים מיותרים.

קומי בבוקר בשמחה – ניסן עכשיו! התלבשי, את לא חייבת לנקות עם סמרטוטים... אני מבטיחה לך שזה יוסיף לך מרץ. הבטיחי לעצמך כל יום שהיום את רגועה ושמחה... יש יצר הרע לפני פסח שקוראים לו חסר לי (את רוצה להחליף את כל הבית...) ,ולפעמים זה באמת סתם יצר הרע ענק. תנקי באהבה, ואז תחליטי אם צריך חדש... ואם כן חסר לך משהו - תבקשי מהשם, והמשיכי הלאה! אל תתקעי עם "חסר לי". כשהשם יראה שאת משליכה אליו וממשיכה הלאה בביטחון - הוא ייתן לך, בעזרתו יתברך. זה זמן שיורד הרבה שפע.

כן, ניסן נקרא כך כי הוא כולו נס, המהות שלו זה נס, ובדיוק כמו שההבדל בין סולח לסלחן היא שהסולח הוא סולח עכשיו, והסלחן הוא סלחן במהותו - כך נס הוא חד פעמי וניסן שופך ניסים במהותו (הצדיק מרוז'ין). זכרי, הניסים שהתרחשו בניסן, הגאולה שנגאלנו - לא הייתה חד פעמית. הניסים ממשיכים ומתרחשים בו בכל רגע, ונשפכות עלינו ישועות. חודש טוב.

תגיות:הרבנית חגית שירהפסחניסן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה