חדשות בארץ

סופית: ביקורו של נתניהו באיחוד האמירויות בוטל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל פעם נוספת את ביקורו באיחוד האמירויות, לאחר שהירדנים עיכבו את מתן האישור למעבר המטוס בשטחם האווירי

נתניהו (צילום: מרים אלסטר)נתניהו (צילום: מרים אלסטר)
אא

ביקור הבזק של ראש הממשלה בנימין נתניהו באיחוד האמירויות, שהיה אמור להתקיים היום (חמישי), בוטל. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הביקור נדחה בשל קשיים בתיאום מעבר המטוס במרחב האווירי של ירדן.

"הקשיים הללו נבעו, ככל הנראה, מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום", אמרו בלשכת ראש הממשלה. "בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת ראש הממשלה בשמי ירדן, אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור – סוכם על ידי ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח' מוחמד בן זאיד, שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

נתניהו ייפגש אחר אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ'כיה וראש ממשלת הונגריה למפגש פסגה טרילטרלי, שיעסוק בקידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים.

מוקדם יותר היום אמר גורם ישראלי, כי נתניהו צפוי לבטל את ביקורו באמירויות בשל אשפוזה של רעייתו בבית החולים הדסה עין כרם. שרה נתניהו הועברה במהלך הלילה לבדיקות בבית החולים לאחר שלא חשה בטוב, ואובחנה עם דלקת בתוספתן. היא צפויה להישאר באשפוז במשך מספר ימים.

זו הפעם הרביעית בחודשים האחרונים שביקורו של נתניהו במדינה המפרצית נדחה. בתחילת החודש שעבר הוא הודיע על החלטתו לבטל את ביקורו המתוכנן באמירויות ובבחריין, וזאת בשל סגירת השמיים.

כזכור, לפני כחודש וחצי נפתחה שגרירות ישראל באופן רשמי באבו דאבי, עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה. בשבוע שעבר הגיע שגרירה הראשון של איחוד האמירויות בישראל, מוחמד מחמוד פתח עלי אל-ח'אג'ה, לראשונה לארץ, ונפגש עם נתניהו בלשכת ראש הממשלה בירושלים. "אנחנו משנים את המזרח התיכון, אנחנו משנים את העולם", אמר נתניהו לשגריר. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי השניים דנו בפוטנציאל לפיתוח פרויקטים משותפים אזוריים ובילטרליים במגוון רחב של תחומים. בפגישה השתתפו גם ראש המל"ל מאיר בן-שבת ובכירים נוספים.

תגיות:איחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה