חדשות בארץ

שגרירות ישראל נפתחה באבו דאבי

השגרירות הישראלית באבו דאבי נפתחה באופן רשמי, עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה. במקביל, ממשלת האמירויות החליטה היום לפתוח שגרירות בישראל

אבו דאבי (תמונה: שאטרסטוק)אבו דאבי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

שגרירות ישראל באבו דאבי נפתחה היום (ראשון) באופן רשמי, עם הגעת הממונה על הנציגות, איתן נאה. במקביל, ממשלת האמירויות החליטה לפתוח שגרירות בישראל.

במשרד החוץ אמרו, כי השגרירות הישראלית תקדם את מכלול היחסים בין שתי המדינות בכל המישורים ותרחיב את הקשרים עם הממשל האמירתי, גופים כלכליים והסקטור הפרטי, גורמי אקדמיה, תקשורת ועוד. השגרירות תפעל לקידום האינטרסים של ישראל ותעמוד לרשותם של אזרחיה.

עוד נמסר, כי עד מציאת מבנה הקבע, תפעל השגרירות ממשרדים זמניים, שייחנכו בימים הקרובים.

מדובר בצעד נוסף ביישום הסכם השלום בין ישראל לבין האמירויות, שנחתם בוושינגטון ב-15 לספטמבר, ולשורת ההסכמים שנחתמו מאז.

"אני מאחל הצלחה לאיתן נאה ולכל צוות השגרירות בצעדיהם הראשונים, שהם פוסעים בשמה של  מדינת ישראל באבו דאבי", אמר שר החוץ גבי אשכנזי. "משרד החוץ ממשיך להוביל את יישום הסכמי השלום והנורמליזציה במפרץ ולקדם את מעמדה הבינלאומי של ישראל. פתיחת הנציגות תאפשר הרחבת הקשרים הבילטרליים בין ישראל לאמירויות, ליישום מירבי ומהיר של הפוטנציאל הטמון ביחסים אלו. אני מבקש להודות ליורש העצר השייח' מחמד בן זאיד ולעמיתי וידידי שר החוץ השייח' עבדאללה בן זאיד, על המנהיגות ועל הכנסת האורחים כלפי נציגינו".

אשכנזי הוסיף ובירך על ההחלטה האמירתית לפתוח שגרירות בישראל: "מדובר בהחלטה חשובה, שתביא לקידום הקשרים החמים בין המדינות ובין העמים. אנחנו מצפים לקבל את נציגי האמירויות בארץ בהקדם".

בימים הקרובים צפויים להיפתח משרד הקישור הישראלי ברבאט שבמרוקו והקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי. זאת בנוסף לשגרירות ישראל במנאמה בירת בחריין, הפועלת מזה מספר שבועות.

תגיות:משרד החוץאיחוד האמירויותגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה