חדשות בריאות

נתונים מעודדים: ירידה נוספת במקדם ההדבקה ובמספר החולים הקשים

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ירד ל-0.9, ושיעור הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 3.3%. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך כי עד פסח לא יוטל סגר נוסף

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) על המשך מגמת הירידה בנתוני התחלואה. אתמול אובחנו 3,055 נדבקים חדשים בקורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוך כ-95 אלף שפוענחו עמד על 3.3%. מקדם ההדבקה רשם ירידה נוספת, ועומד כעת על 0.9.

מגמת הירידה בתחלואה באה לידי ביטוי גם במספר החולים הקשים, שרשם ירידה נוספת – ל-653. 215 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטרו עשרה חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ומניין הנפטרים עלה ל-5,936.

כ-116 אלף איש חוסנו אתמול, מתוכם קרוב ל-40 אלף קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים חוסנו 5,035,562 איש – 54.15% מהאוכלוסיה – במנה ראשונה. 3,940,352 בני אדם, המהווים 42.37% מהציבור, קיבלו כבר את שתי המנות.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר אופטימיות לאור הנתונים: "יש לנו ירידה יפה בתחלואה", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "בסבירות מאוד גבוהה, אני מעריך שעד הבחירות או עד פסח לא יהיה סגר נוסף".

"אין לי ספק שהחיסונים משפיעים וכנראה הם עזרו לנו ביצירת תמונת המצב הנוכחית", הוסיף פרופ' אש. הוא ציין כי התמונות במהלך חג הפורים שתיעדו הפרות של הנחיות הקורונה לא ביטאו את ההתנהגות של כלל הציבור: "כנראה שהשמירה על ההנחיות בקרב הציבור הרחב טובה יותר ממה שאנחנו רואים, וביחד זה יצר את התמונה היותר אופטימית היום".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה