חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 3,662 נדבקים חדשים אתמול, ירידה במספר החולים הקשים

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ירד ל-0.95, ומספר החולים הקשים ירד מתחת לרף ה-700. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש: "הנתונים טובים נכון להיום, נקווה מאוד שזה יימשך"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי), כי אתמול אובחנו 3,662 נדבקים חדשים בקורונה. כ-95 אלף בדיקות פוענחו, ו-4% מתוכן היו חיוביות. מקדם ההדבקה (R) ירד ל-0.95.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים המאושפזים ירד ל-1,089. ירידה נרשמה גם במספר החולים שמצבם מוגדר קשה, והוא עומד כעת על 668, ביניהם 212 מונשמים. 19 חולים נפטרו אתמול כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-5,922.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס למצב התחלואה: "הנתונים טובים נכון להיום, נקווה מאוד שזה יימשך", אמר בריאיון לכאן ב'. לדבריו, הוא אינו פוסל את האפשרות שיהיה צורך בהחזרת הגבלות עוד לפני הבחירות, אולם הדגיש: "כל עוד נתוני התחלואה טובים – אני לא חושב שנדרשות הגבלות נוספות. נראה עד סוף השבוע את השפעות פורים, אם יהיו, ונראה בשבוע הבא את תחילת השפעות הפתיחה של השבוע".

ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן, הביע אף הוא אופטימיות זהירה ביחס למגמה הנוכחית בנתוני התחלואה: "אנחנו עם מקדם הדבקה של 0.95 בדיוק עשרה ימים אחרי פורים", אמר בריאיון לאולפן ynet. "היינו מצפים, בהנחה שהייתה שם התפרצות משמעותית, לראות בטווח של עשרה ימים איזו שהיא מגמה שהולכת כלפי מעלה, ודווקא ביומיים האחרונים ראינו את מקדם ההדבקה מתחיל לרדת". הוא ציין כי נראה שפורים 'עבר בשלום', אולם הדגיש: "צריך לחכות עוד כמה ימים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה