חדשות בריאות

פרופ’ אש: "פתיחת נתב"ג – לא אידיאלית"

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע חשש מעליית התחלואה בעקבות פתיחת המשק והבהיר כי האפשרות לסגר רביעי לא ירדה מהפרק: "יכול להיות שנמליץ על כך לפני הבחירות"

פרופ’ אש (צילום: David Cohen/Flash90)פרופ’ אש (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר (רביעי) חשש מעליית התחלואה בשל פתיחת המשק: "אנשים לא מבינים שגם בעידן החיסונים צריך לשמור ולהיזהר", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "האווירה הזו מגיעה לכולם – גם לפוליטיקאים וגם לציבור. התחושה שבגלל החיסונים אפשר לרוץ קדימה משפיעה על כולם".

פרופ' אש הודה כי החלטת הממשלה לפתוח את נתב"ג "לא אידיאלית", אבל ציין כי "צריך לשים את הפוליטיקה בצד ולהסתכל על השיקולים הציבוריים: האנשים שתקועים בחו"ל כבר כמה שבועות ורוצים לבוא ולהצביע בבחירות, שזו זכות מאוד בסיסית – צריך לתת לזה מענה. ההחלטה שהתקבלה לא אידיאלית, אבל מבחינת האיזונים אני לא בטוח שהיא לא נכונה".

הפרויקטור הבהיר, כי קיימת אפשרות לסגר רביעי: "בהחלט יכול להיות שנראה עכשיו עלייה במספר הנדבקים בעקבות הפתיחה, ונגיע לצעדים של סגר נוסף". הוא הוסיף, כי ייתכן שההחלטה על כך תתקבל עוד לפני הבחירות: "האפשרות הזאת קיימת על השולחן. נצטרך לראות בעוד שבוע-שבועיים מהם הנתונים, ויכול להיות שנמליץ על כך לפני הבחירות".

משרד הבריאות הודיע אתמול, כי לראשונה בישראל אובחנו שלושה מקרים של וריאנט הקורונה הניו-יורקי. "אנחנו עוקבים אחרי הווריאנט הזה", אמר פרופ' אש. "עדיין לא ברור מה התכונות שלו, עדיין לא ידוע מה רגישותו לחיסון. בשבועות האחרונים אנחנו מתעסקים עם וריאנטים שונים, אני מקווה שגם פה נדע לעצור את ההתפשטות שלו".

כאמור, קבינט הקורונה אישר אמש את פתיחת נתב"ג בהתאם למתווה שגובש על ידי המל"ל. על פי מתווה זה, החל מיום ראשון הקרוב תתאפשר כניסתם של עד 3,000 אזרחים ישראלים לארץ מדי יום, בדרך האוויר ובמעברים היבשתיים, ללא צורך במתן אישור של ועדת החריגים. היקף הטיסות ייקבע על ידי משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות.

במסגרת המתווה, מי שאינם מחוסנים או מחלימים יחויבו בבידוד ביתי עם שובם לישראל. כל החוזרים – כולל המחוסנים והמחלימים – יידרשו לעבור בדיקות קורונה מקדמיות. עוד הוחלט, כי הבידוד הביתי ייאכף בצורה ממוקדת על ידי משטרת ישראל. משימה זו תקבל עדיפות עליונה, ולשם יישומה יוקצו למשטרה המשאבים הנדרשים, כולל תוספת של עד 660 פקחים עובדי מדינה בתיאום עם המשרד לביטחון הפנים. בנוסף, יימשך הליך הקידום של האמצעים הטכנולוגיים לאכיפת בידוד ביתי ושל החקיקה הנדרשת לשימוש בהם.

באשר ליציאה מהארץ, זו תתאפשר לאזרחים מחוסנים במגבלת היקף הטיסות שייקבע על ידי שרת התחבורה, ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות. במקביל, תופעל ועדת החריגים לדון בבקשות יציאה של אזרחים שאינם מחוסנים.

לאחר ישיבת הקבינט, קיימה שרת התחבורה מירי רגב הערכת מצב בסיומה החליטה כי בשלב הראשון של החזרת הישראלים לבחירות, ייכנסו לארץ לא יותר מ-1,000 אזרחים ביום. מלשכתה נמסר, כי צעד זה נועד "לוודא את אפקטיביות האכיפה לצד אספקה של מלאי הצמידים האלקטרונים, שיאפשרו פיקוח מיטבי והדוק על הבידוד הביתי. כל זאת במטרה למנוע פגיעה במאמץ החיסונים והרעה בנתוני התחלואה".

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה