חדשות בארץ

גפני: "בג"ץ עובד בשירות המחנה שמתנגד לנתניהו"

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף בחריפות את בג"ץ בעקבות החלטתו להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים שנעשו בישראל לעניין חוק השבות: "החלטה דרקונית רעה וקשה"

גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, מתח הערב (שלישי) ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ לפיה על המדינה להכיר, לעניין חוק השבות, בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים שנעשו בישראל. "בית המשפט מנסה לשרת כל הזמן את הצד שנגד נתניהו, זה ברור לחלוטין", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "הם עובדים בשירות המחנה שמתנגד לנתניהו".

"בג"ץ מטיף מוסר לפוליטיקאים ולמשרדי הממשלה לא לעשות דברים דרמטיים ערב בחירות, וסיבותיו עמו", הוסיף גפני. "בעקבות כך, היועץ המשפטי לממשלה פוסל דברים שהממשלה מבקשת לעשות ערב בחירות. והנה, בית המשפט העליון – שלא חייב שום דבר, המדינה שלו, הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה, אין עליו ביקורת בכלל – הולך שלושה שבועות לפני הבחירות ומפלג את העם עם החלטה דרקונית רעה וקשה. חיכית 15 שנה – לא יכולת לחכות עוד חודש חודשיים? הוא גורם נזק בל יתואר".

גפני ציין, כי במהלך השנים נעשו ניסיונות של הממשלות השונות להעביר חוקים בעניין הגיור: "יש מחלוקת קשה בציבור, וממילא יש מחלוקת קשה בכנסת. זה לא שמישהו התעצל ולא העביר חוק. המציאות היא שאנחנו לא מגיעים להסכמה. אי אפשר באיבחת חרב לקבל החלטה בעניין הזה, ובית המשפט מרשה לעצמו לקבל החלטות על פי מצפונו".

"אנחנו רוצים את פסקת ההתגברות", הבהיר יו"ר יהדות התורה. "הדמוקרטיה נמצאת בסכנה אמיתית. מציאות שבה לשופטים יש כוח שאין אותו בשום מדינה מערבית אחת, הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. אין עליהם לא ביקורת שיפוטית ולא ביקורת עניינית. צריך להפסיק את התהליך הזה. יהדות התורה לא תיכנס לקואליציה ללא פסקת ההתגברות".

תגיות:גיורמשה גפניבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה