נטורופתיה ורפואה טבעית

זאת הסיבה שאתם צריכים נוגדי חמצון

מהם רדיקלים חופשיים, למה אנחנו צריכים נוגדי חמצון, ואיפה אפשר למצוא אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חוקרים רבים בתחום הרפואה מצאו ראיות לכך שניתן למנוע או לשפר מחלות רבות ומגוונות בעזרת נוגדי החמצון, שאותם ניתן לקבל באמצעות תזונה נבונה ונכונה וכן דרך תוספי תזונה.

תפקידם של נוגדי החמצון הוא למנוע ולנטרל תהליכי חמצון (ואגב, מכאן שמם "אנטי אוקסידנטים" "נוגד" = "אנטי" "חמצון" = "אוקסידנט") והיווצרות רדיקלים חופשיים, שנוצרים באופן טבעי ותקין כחלק מתהליך חילוף החומרים, כתוצאה מיצירת האנרגיה בתאים על ידי החמצן והגלוקוז.

הרדיקלים החופשיים חודרים לגופנו גם דרך זיהום אויר, מים לא נקיים, מזון מתועש, עישון, שתיית משקאות אלכוהוליים ותזונה עתירת שומנים רוויים, תרופות שונות ועוד...

יש לציין שבגופם של אנשים הסובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת, נוצרת כמות גדולה יותר של רדיקלים חופשיים מאשר באלה של אנשים בריאים. כמו כן, גם ספורטאים מייצרים כמות גדולה של רדיקלים חופשיים כתוצאה מהפעילות הגופנית הרבה.

רדיקלים חופשיים הם מולקולות בלתי יציבות שעלולות לפגוע ב-DNA של התאים וברקמות הגוף השונות. חוקרים מעריכים שה-DNA המצוי בתאי גופנו נתקל במאה מיליון פגיעות של רדיקלים חופשיים מידי יום, ולכן יש חשיבות רבה של תוספת נוגדי חמצון לתפריט היומי.

ישנם הרבה מאוד סוגים של רדיקלים חופשיים, ולכל סוג יש צורך בנוגד חמצון ספציפי שיודע לנטרל אותו.

מאחר שהתזונה המערבית המקובלת דלה במזון צמחי העשיר בנוגדי חמצון, חשוב ליטול השלמות של נוגדי חמצון: ויטמין D ו-C, וכן סלניום, אותו ניתן לקבל מהמזון בצריכת שני אגוזי ברזיל ביום (ולא יותר!); קו אנזים Q10, ובטא קרוטן – אותו ניתן לצרוך מהירקות הכתומים והצהובים (גזר, בטטה, דלעת וקישוא), מירקות ירוקים (ברוקולי, אפונה, כרוב, חסה, תרד ועלי סלק) ומפירות (פפאיה, משמש, אפרסק, אבטיח ופירות יער).

הלוטאין, הליקופן, תמצית זרעי ענבים, זרעי רימונים וחומצה אלפא-ליפואית הם נוגדי חמצון מצוינים.

אחרונים חביבים הם צמחי מרפא המכילים "לפוטונוטריאנטים", כמו תה ירוק, כורכום, ז'ינקובילובה וגדילן מצוי, בהם מצויים נוגדי חמצון חזקים. ניתן לצרוך בקפסולות, או בחליטה.

לכל אחד מנוגדי החמצון יש תפקיד מפתח בנטרול הרדיקלים החופשיים ובשמירה על תפקוד תקין של המערכת החיסונית. בכתבה הבאה נרחיב עוד על נוגדי חמצון ועל תרומתם לבריאותנו.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית ר. בצרי (ללא עלות), חייגי 073-2221240

תגיות:בריאותחמצון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה