חדשות בריאות

סערת ועדת החריגים | דרעי: קמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב בחריפות על הכתבה בערוץ 12, בה נטען כי החרדים זוכים להעדפה מצדה של ועדת החריגים האחראית למתן אישורי כניסה לישראל בתקופת סגירת השמיים: "קמפיין ארסי ומכוער, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים"

נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)נתב"ג (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיב אמש (מוצאי שבת) בחריפות על הכתבה ששודרה בערוץ 12, בה נטען כי ועדת החריגים – האחראית למתן אישורי כניסה לישראל בתקופת סגירת השמיים – מעניקה עדיפות לחרדים.

"ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים", אמר דרעי. "עיתונאי, שטען שהחרדים הם 'חבורת מפגרים חומניסטייים', שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".

דרעי הוסיף ותקף: "העובדות: בוועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסייה. חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות, והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית".

הכתבה של אילן לוקאץ' עוררה סערה במערכת הפוליטית. באופוזיציה תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת המפלגות החרדיות, וטענו כי ועדת החריגים משמשת אותם לצרכים פוליטיים. יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הצהיר אמש: "אין בכוונתי לאשר את הארכת תקנות נתב"ג עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ, והצגת מתווה שיאפשר לכל ישראלי להצביע. על נתניהו להוכיח שהוא דואג לחיי אדם לפני שהוא דואג לפוליטיקה. יש מספיק זמן להיערך. בנוסף, אדרוש לחשוף את הקריטריונים שלפיהם הוועדה פועלת כדי שמקרים הומניטאריים יטופלו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, הגיב במתקפה על דבריו של שר הביטחון: "גנץ אתה בדיחה, אין לי הסבר אחר. בישיבת הממשלה כל משרד שביקש קיבל מקום בוועדת החריגים. כך משרד העלייה והקליטה, משרד התפוצות, וברור שאם היית רוצה למשרדים שלך (משפטים, תקשורת, ביטחון) היו מקבלים. בדיונים היועמ"שים של המשרדים גם מוזמנים, והם בקשר ישיר עם משרד המשפטים. פופוליסט חסר בושה".

תגיות:נתב"גנגיף הקורונהאריה דרעיבני גנץיואב קיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה