חדשות בארץ

בלוק הימין חוזר? ש"ס ויהדות התורה חתמו על ’מסמך נאמנות’ לנתניהו, סמוטריץ’ סירב

ראש הממשלה נתניהו פעל להחתים את ראשי המפלגות התומכות בו על 'מסמך נאמנות', לפיו לא ינהלו משא ומתן קואליציוני נפרד. יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', סירב לחתום על ההצהרה

נתניהו, דרעי וליצמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, דרעי וליצמן, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:08)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל להחתים את ראשי המפלגות החרדיות ואת יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', על 'מסמך נאמנות', לפיו לא ינהלו לאחר הבחירות משא ומתן קואליציוני נפרד. יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, חתמו היום (שלישי) על המסמך מטעם מפלגותיהם, אולם סמוטריץ' סירב לחתום עליו.

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: ''אין לנו כוונה לחתום על 'מכתבי נאמנות', שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים, ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם".

בתגובה לסירוב מפלגת הציונות הדתית לחתום על ההצהרה, פרסמו בליכוד את חתימתו של סמוטריץ' על הסכם העודפים בין שתי המפלגות: "מכיוון שהשאלה בבחירות היא מי יהיה ראש הממשלה – ראש הממשלה נתניהו או לפיד – ראשי מפלגות הימין חתמו על התחייבות לתמוך בראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה", נאמר בהודעת הליכוד. "במסמך עליו חתמו ראש הממשלה נתניהו, השר אריה דרעי וחברי הכנסת הרב גפני והרב ליצמן נכתב כי 'הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא לממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד-פעמית להקים ממשלת ימין מלאה'. במסמך עליו חתם ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ נכתב: 'הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו״ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה'".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, התייחס למהלך לחידוש בלוק הימין: "איחוד גוש הימין חשוב לנצחון הימין. היינו ונשארנו מאוחדים, לא יצליחו להפריד בינינו. בעזרת השם נפעל ביחד למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

כזכור, במהלך סבבי הבחירות הקודמים של השנתיים האחרונות חתמו ראשי המפלגות בבלוק הימין – שכלל אז את ימינה – על שלוש הצהרות תמיכה בראש הממשלה. בפברואר 2020, כשבועיים לפני הבחירות לכנסת ה-23, יזם יו"ר ש"ס אריה דרעי מכתב משותף לראשי המפלגות התומכות בנתניהו, בו הצהירו כי יצטרפו אך ורק לממשלה בראשותו ולא ינהלו משא ומתן נפרד להקמת ממשלה אחרת. על המכתב חתם גם יו"ר ימינה, נפתלי בנט.

תגיות:יהדות התורהש"סבחירות 2021מפלגת הציונות הדתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה