חדשות בריאות

3,041 נדבקים חדשים אתמול, עלייה במקדם ההדבקה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד ל-838. מפרוץ המגפה, נפטרו 5,585 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 10:29)

משרד הבריאות מסר הבוקר (שני), כי 3,041 בני אדם אובחנו אתמול כנשאי קורונה. כ-50 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות רשם ירידה קלה נוספת – ל-6.3%. לראשונה מזה מספר שבועות, נרשמה עלייה במקדם ההדבקה (R) – מ-0.79 ל-0.83.

עוד עולה מהנתונים, כי מספר החולים הפעילים ירד ל-39,640. במקביל, נרשמה ירידה קלה במספר החולים שמצבם מוגדר קשה – ל-838, ביניהם 275 מונשמים. ביממה החולפת נפטרו 18 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף, ובכך עלה מספר הנפטרים מפרוץ המגפה ל-5,585.

אתמול חוסנו כ-157 אלף בני אדם, כ-79 אלף מתוכם קיבלו את מנת החיסון הראשונה. מתחילת מבצע החיסונים, כ-4.377 מיליון קיבלו את החיסון הראשון, קרוב ל-3 מיליון מתוכם חוסנו גם במנה השנייה. במרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, ציינו כי בקרב בני ה-50 ומעלה נותרו כ-9.5% (לאחר ניכוי המחלימים) שטרם חוסנו בחיסון ראשון: "יודגש, כי עד לשבוע לאחר המנה השנייה, החיסון מקנה הגנה חלקית בלבד, וכי עד להתחסנות רחבה גם בקרב בני 40 ומעלה, ייוותר סיכון לתחלואה קשה באוכלוסייה".

לקראת חג הפורים, במשרד הבריאות שוקלים לדרוש להטיל עוצר לילי, וזאת בשל החששות לקיומן של מסיבות מחתרתיות בניגוד להנחיות. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר, כי הממשלה תחליט היום סופית האם להטיל הגבלות במהלך החג: "יש עלייה במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים. הרשתות החברתיות מלאות בהתארגנויות למסיבות פיראטיות", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אנחנו שוקלים גם את ההצעה לעוצר לילי. אין החלטה אידיאלית, אנחנו מחפשים את הפתרון הנכון".

בהתייחסו לפתיחה הנרחבת של המשק אתמול, אמר אדלשטיין: "אני מודאג מאוד. כולנו בנוייים כרגע על אחריות הציבור. ברור לגמרי שאי אפשר להכניס שוטר לכל חדר כושר ולהעמיד ניידת משטרה ליד כל בית מלון. הדברים האלה הם באחריות המפעילים ובאחריות האנשים שמגיעים לשם. אני מאוד מקווה שלמדנו את הלקחים".

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה