חדשות בריאות

אדלשטיין: ייתכן שיוטל עוצר לילי בפורים

לקראת חג הפורים, הביע שר הבריאות יולי אדלשטיין דאגה רבה מהתקהלויות המוניות ואמר כי במשרדו נשקלת ההצעה להטיל עוצר לילי: "מי שיחגוג יותר מדי בפורים יסגור את כולנו בפסח"

אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (שני), כי הממשלה תחליט היום סופית האם להטיל הגבלות במהלך חג הפורים: "יש עלייה במכירת משקאות חריפים בימים האחרונים. הרשתות החברתיות מלאות בהתארגנויות למסיבות פיראטיות", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אנחנו שוקלים גם את ההצעה לעוצר לילי. אין החלטה אידיאלית, אנחנו מחפשים את הפתרון הנכון".

בהתייחסו לפתיחה הנרחבת של המשק אתמול, אמר אדלשטיין: "אני מודאג מאוד. כולנו בנוייים כרגע על אחריות הציבור. ברור לגמרי שאי אפשר להכניס שוטר לכל חדר כושר ולהעמיד ניידת משטרה ליד כל בית מלון. הדברים האלה הם באחריות המפעילים ובאחריות האנשים שמגיעים לשם. אני מאוד מקווה שלמדנו את הלקחים".

אדלשטיין הבהיר, כי התקהלויות המוניות בפורים יובילו "במאה אחוז" את ישראל לסגר נוסף: "מי שיחגוג יותר מדי בפורים יסגור את כולנו בפסח, עוד פעם נשב עם המשפחה הגרעינית".

בעקבות החששות לקיומם של אירועים מחתרתיים בניגוד להנחיות, פנה אתמול פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, בקריאה לציבור להימנע מעריכת מסיבות המוניות שלא במסגרת המשפחה הגרעינית: "אנחנו מוטרדים מהפרת ההנחיות סביב החג", אמר במהלך תדרוך. "התוצאה ידועה מראש: עוד הרבה מאומתים וחולים קשה, וסגירת מחודשת של המשק והחינוך. אם יהיה גל של תחלואה בעקבות החג, אנחנו נצטרך לנקוט בצעדים של חזרה לסגירה של המשק והחינוך עד כדי סגר, כל זה למרות ההתקדמות היפה של מבצע החיסונים ולמרות יעילותם הגבוהה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא לאפשרות שיוטלו הגבלות בפורים. "חייבים להקפיד למנוע התקהלויות בפורים", אמר בסיום ביקור בנתב"ג. "נצטרך לעשות עוד הידוקים בשביל להבטיח את הבריאות של כולנו".

תגיות:פוריםיולי אדלשטייןנגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה