גולשים כותבים

הציל חיים של אישה ותינוק בעקבות פוסט השראה על נחמה ריבלין ע"ה

התנדבות חשובה, תשומת לב בזמן הנכון – והאישה והתינוק נשארו בחיים. הסיור שהגיע עד לבית הנשיא

  • ו' אדר התשפ"א
אא

הסיפור התרחש לפני כשלושה וחצי חודשים, כאשר שירתתי במילואים קרוב לחודש ימים.

באחד מסופי השבוע, המפקד שלי במילואים החליט לשחרר אותי בחמישי על הבוקר. חזרתי הביתה לכיוון נתניה. באותו זמן נתקלתי במקרה במאמר קצר, מרגש במיוחד, על אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל, שנתן לי השראה, ובעקבות כך החלטתי במקום לחזור הביתה ולנוח – לנצל את היום הגשום לסיוע לקהילה.

החלטתי להתנדב בבית התמחוי של עמותת "טוב לב - קופת הצדקה המרכזית", שבו אני פעיל בחצי השנה האחרונה בשל משבר הקורונה. לרוב אני עוזר שם בגיוס תרומות ובאיתור משפחות נזקקות שזקוקות לסיוע כדי לשרוד, וכך המשפחות מקבלות תמיכה בחלוקת מזון.

באותו היום, בשעות הצהריים, היה לי מקרה יוצא דופן, כאשר במהלך ההתנדבות פגשתי אישה הרה בחודשים מתקדמים להריונה, שעלתה מצרפת בשנים האחרונות. לאחר שיחה קצרה איתה הבחנתי שהיא לא חשה בטוב, והצעתי לה להיבדק אצל רופא.

לפתע ראיתי שפניה נהיו חיוורות, ושהיא עומדת להתעלף.

הרגשתי שאם אזמין אמבולנס זה כבר יהיה מאוחר מידי לכן החלטתי מידית לקחת אותה ברכב שלי לבית החולים שנמצא בקרבתי.

* * *

עברו להם כמה חודשים מהמקרה, והאמת - שכחתי מזה. אבל בתחילת השבוע שעבר קיבלתי שיחת טלפון מרגשת במיוחד.

השיחה הנכנסת הייתה מאותה אישה שזכיתי להציל. היא סיפרה שהיא והתינוק שלה ניצלו מאסון ודאי בשל איבוד חמצן בריאות, ושבבית החולים אמרו להם שאם הם היו מגיעים באיחור של 3 דקות - זה כבר היה נגמר באסון.

ממש התרגשתי מהסיפור, ובעיקר מכך שהיא אמרה שהם עולים חדשים מצרפת, ושתמיד סיפרו להם על אנשים טובים בארץ ישראל. וכשהבינה שהצלתי את בנה, היא אמרה לי בהתרגשות שכך תיארו לה את עם ישראל. זה מבחינתי קידוש השם!

לאחר המקרה, הסיפור התפרסם ברשתות החברתיות. לא ציפיתי שהסיפור יתגלגל עד לבית הנשיא, אבל לאחר כמה ימים קיבלתי שיחה נכנסת, מלא אחרת מאשר לשכתו של בית הנשיא ראובן ריבלין. הסיפור נגע ללבו, והוא החליט לכתוב לי מכתב תודה על המעשה.

האירוע הזה גרם לי לחשוב על כל מיני מקרים קטנים שאנחנו יכולים לעזור בהם, ובטעות מפספסים. אני חושב שאם נגדיל ראש באהבת ישראל - לא נפספס אף מטרה.

באהבת ישראל,

דור חדד

תגיות:גולשים מספרים על עצמםדור חדד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה