חדשות בארץ

ועדת הבחירות דחתה את הבקשות לפסילת הרשימה המשותפת ורע"ם

הבקשות שהגישה עוצמה יהודית לפסילת הרשימה המשותפת ורע"ם נדחו ברוב של 15 מתנגדים מול שלושה תומכים ושני נמנעים. נציגי הליכוד נעדרו מהדיון: "הליכוד יקח את הקולות של אזרחי ישראל הערבים"

עודה וטיבי, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עודה וטיבי, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 13:36)

ועדת הבחירות המרכזית דחתה היום (רביעי) את הבקשות שהגישה עוצמה יהודית לפסול את הרשימה המשותפת ומפלגת רע"ם מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-24. 15 חברים בוועדה הצביעו נגד הפסילה, שלושה תמכו ושניים נמנעו. 

בליכוד הודיעו כי לא ישתתפו בדיונים על הבקשות לפסילת שתי המפלגות הערביות. חבר הכנסת שלמה קרעי, חבר נשיאות הוועדה מטעם הליכוד, נימק זאת בכך ש"אזרחי ישראל הערבים כבר יודעים שהרשימות הערביות לא מייצגות אותם והן נעלמות מאליהן. אזרחי ישראל הערבים מאסו באלו שלא דואגים להם, והם כבר מבינים שהליכוד בראשות נתניהו הוא זה ששומר על בטחונם ורווחתם של כל אזרחי ישראל".

מהליכוד נמסר: "המשותפת ועבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך, כי הם תומכי טרור. בכל בחירות הליכוד מצביע נגד הרשימה המשותפת, בג"ץ תמיד מכשיר אותה, והמשותפת מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם הליכוד יקח את הקולות של אזרחי ישראל הערבים, כי נמאס להם לבזבז את הקולות שלהם על מפלגות שיושבות באופוזיציה ולא עושות למענם כלום".

מוקדם יותר פסלה מליאת הוועדה ברוב קולות את מועמדת מספר 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מראענה, מהתמודדות בבחירות. 16 מחברי הוועדה הצביעו בעד בקשת הפסילה, 15 התנגדו ושניים נמנעו. ההחלטה הסופית בעניין תעבור לבית המשפט העליון.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, נימק את בקשת הפסילה והתמקד בהתבטאותה של מראענה בריאיון בשנת 2008, בו אמרה "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי, הייתי משמידה את זכרון יעקב. בלי להרוג, שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". בפנותו ליו"ר הוועדה, עוזי פוגלמן, אמר: "אם אדם מעוצמה יהודית היה חלילה אומר בתקשורת שצריך להשמיד את אום אל-פחם, כבודו יודע שלא רק שבית המשפט העליון היה פוסל אותו, לא רק שהוא היה מודר ומוקצה – ובצדק – אלא שבאותו לילה הייתה מגיעה משטרה ונפתחת חקירה, והיועץ המשפטי לממשלה היה פותח בחקירה על הסתה לגזענות ולאלימות, ואותו אדם היה נעצר".

"עומדת לטעון בפניכם גברת, שהחלום שלה הוא להשמיד עיר ואם במדינת ישראל. סתם כך, כי זה יהודים. אם זו לא תמיכה בארגון טרור, אם זו לא שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אם זו לא גזענות – אני לא יודע מה זה גזענות".

"קראתי את התגובה של היועץ המשפטי לממשלה – והתביישתי", הצהיר בן גביר. "התביישתי, משום שבעניין של בן ארי, מרזל וגופשטיין הוא ידע לדקדק בכל תג ותג, בעוד בתשובתו הוא מתעלם מהאמירה שלה להשמיד את זכרון יעקב".

"הגשתי את הבקשה הזו בדחילו ורחימו, בפחד ורעדה, כי בכל זאת מדובר במתמודדת במפלגת העבודה ההיסטורית. אותה מפלגה, שלמרות המחלוקות שיש לי כיום עם אנשיה, בנתה את המדינה הזו, פיתחה אותה ותרמה לקיומה. אבל אני חושב שדווקא בגלל זה, דווקא כדי לעשות כבוד לבן גוריון, ללוי אשכול, לגולדה מאיר, ליצחק רבין ולשמעון פרס – אל יהיה חלקה עימהם. מי שרוצה להשמיד את זכרון יעקב לא צריך להיות בכנסת ישראל. הוא צריך להיות במקום אחר – בכלא, אבל ודאי לא בכנסת ישראל".

תגיות:הרשימה המשותפתרע"םועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה