חדשות בארץ

דיווח: גנץ מקדם מהלך לרישום נישואים אזרחיים בישראל

על פי הדיווח בידיעות אחרונות, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בתפקידו כמ"מ שר המשפטים, החליט לקדם מהלך לרישום נישואים אזרחיים בישראל. המהלך זכה לתמיכתו של היועץ המשפטי לממשלה

גנץ (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)גנץ (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
אא

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, המכהן גם כמ"מ שר המשפטים, החליט לקדם מהלך לרישום זוגות בנישואים אזרחיים. כך דיווח הבוקר (שני) יובל קרני בידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, המהלך נועד לאפשר רישום לפסולי חיתון, ללהט"בים ולמי שאינם רוצים להינשא דרך הרבנות, להירשם בארץ בנישואים אזרחיים. עוד צוין, כי בשבוע שעבר קיים גנץ ישיבה בנושא עם בכירי משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. גנץ, שזכה לתמיכה ולאישור מצדו של היועמ"ש, החליט בעקבות הדיון להניח תזכיר חוק שיאפשר לרשום כנשואים את כל מי שלפני משבר הקורונה נסעו לחו"ל כדי להינשא שלא כדת משה וישראל.

גורמים בסביבתו של גנץ אמרו, כי על אף שמדובר בתקופת בחירות אישר מנדלבליט להניח את תזכיר החוק כהוראת שעה הנובעת ממשבר הקורונה. עם זאת, הם הוסיפו כי המהלך נועד לפתוח פתח לרישום קבוע של נישואים אזרחיים גם לאחר סיום המשבר. "אנחנו מקווים שנתניהו לא ייכנע לשיקולי קמפיין ולא יפריע בתיקון החשוב הזה", אמר בכיר בכחול לבן.

"אנחנו פועלים לאפשר לזוגות שאינם יכולים או רוצים להתחתן ברבנות את הזכות הבסיסית להירשם כזוג בתקופה זו שהשמיים סגורים", אמר גנץ אתמול בהתייחסו למהלך. "עקרון השוויון הוא מבסיסי הדמוקרטיה. המצב הנוכחי לא מאפשר לנו להישאר אדישים לעובדה שבעת סגירת השמיים נשללה מרבים מאזרחי ישראל הזכות הבסיסית להתחתן. ברית הזוגיות הוא חוק צודק ושוויוני שצריך לעבור ללא כל קשר לקורונה, אך הנסיבות מחייבות גם את מתנגדי החוק לאורך השנים להפגין סולידריות כלפי אותם זוגות שרוצים להקים בית בישראל, במיוחד בימים מורכבים אלה".

מועמדת מפלגת הציונות הדתית לכנסת, אורית סטרוק, הגיבה על הדיווח: "תודה לבני גנץ שמזכיר לנו למה אסור להקים ממשלה עם השמאל. ואיך תיראה קואליציה שבה צד אחד מוכן לאפסן את העקרונות שלו לטובת המאבק בקורונה, והצד השני, דווקא בשם מצוקות הקורונה, מקדם אג'נדות שמרסקות את הזהות היהודית של המדינה".

תגיות:בני גנץבחירות 2021נישואים אזרחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה