נפלאות הבריאה

הדגים המיוחדים שלא הכרתם

מזל אדר – דגים, אז הנה לפניכם כמה דגים מעניינים וייחודיים שכנראה לא הכרתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העולם שמתחת לפני הים הוא מרתק, מגוון וגם צבעוני מאוד. אספנו עבורכם הפעם כמה דגים מעניינים במיוחד.

מיהו הדג שגונב מדייגים? דג הברקודה הוא אחד מן הדגים המסוכנים ביותר בים. הוא נקרא גם אספירנה, או זאב מים. מבנה הגוף שלו מאורך וחד, כך שהוא נע במהירות. הלסתות שלו חזקות מאוד, ומצוידות בשיניים חדות במיוחד, כך שהוא יכול לטרוף מספר דגים בו זמנית. דג הברקודה יכול גם לפגוע בשחיינים שחוצים את דרכו. הדג הייחודי הזה ידוע גם כ"שודד" של רשתות דייגים – כאשר דייגים לוכדים ברשתם דגים רבים, הברקודה קורעת בשיניה את הרשת ואת שלל הדגים שבתוכה, ונעלמת במהירות אל תוך הים.

מיהו הדג שיודע ללכת? דג הידיים (כן, זה שמו) הוא דג ממשפחת החכאים – משפחת דגים המצוידים במעין חכה קטנה, באמצעותה הם מפתים וצדים בעלי חיים קטנים. במקום לשחות בים, משתמש דג הידיים בסנפירים שלו על מנת "ללכת" על הסלעים ועל קרקע הים.

איזה דג מייצר חול? דג התוכינון עשוי להיראות מבהיל במבט ראשון: זהו דג גדול ששוחה בשוניות ונוגס בסלעים ובאלמוגי אבן. בבית הבליעה שלו נמצאות שיניים קשות מאוד, שמהוות מעין מגרסה, ובאמצעותן הוא גורס את האבנים. למעשה, דג התוכינון הוא דג צמחוני. הוא אינו טורף דגים אחרים, אלא אוכל את האצות שגדלות על הצמחים והאלמוגים. הפסולת שפולט דג התוכינון מגופו בסוף תהליך העיכול היא למעשה חול נקי, אשר מצטבר ומתרכז בעשרות קילוגרמים לכל מ"ר של קרקע ים רדודה.

מיהו הדג שעף מעל המים? לדג הדאון יש זנב תחתון ארוך ובו סנפיר שנע במים במעין זיג זג, ממש כמו מנוע של סירת מירוץ. כשסנפירי החזה של הדג מצטרפים אל השחיה, דג הדאון יכול להמריא מן המים ולדאות למרחק של כמה מאות מטרים. המטרה היא, כמובן, לברוח מטורפים. מלבד הדאייה עצמה, דג הדאון גם מכוון את עצמו לנטות ימינה או שמאלה תוך כדי "תעופה", כדי לנחות בחזרה במים מחוץ לנתיב הרדיפה של הטורפים הרודפים אחריו.

תגיות:דגיםנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה