חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: חזרה הדרגתית ללימודים – החל מיום חמישי

שרי הקבינט אישרו את מתווה הפתיחה ההדרגתית של מערכת החינוך, שיישומו יחל ביום חמישי. במסגרת המתווה, ייפתחו בשלב הראשון הגנים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים ובחלק מהיישובים הכתומים. ברשויות אדומות יתאפשר לקיים פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בקבוצות של עד עשרה תלמידים. המשך יישום המתווה יותנה בממדי התחלואה ובשיעורי המתחסנים באוכלוסייה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

קבינט הקורונה אישר הערב (שלישי) את מתווה הפתיחה החלקית וההדרגתית של מערכת החינוך החל מיום חמישי הקרוב.

על פי המתווה, בשלב הראשון ייפתחו הגנים וכיתות א'-ד' ביישובים ירוקים וצהובים. החזרה למוסדות החינוך בשכבות אלו תתבצע גם ברשויות כתומות שציון הרמזור שלהם פחות מ-6.5 ושיעור המתחסנים בהן בקרב בני 50 ומעלה הוא 70% לפחות. ברשויות אדומות יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח בקבוצות של עד עשרה תלמידים (כולל מורה).

החזרה החלקית ללימודים תתבצע במסגרת הפעימה הראשונה של תוכנית היציאה מהסגר, שחלקים ממנה נכנסו לתוקף כבר שלשום. במסגרת פעימה זו, בוטלו מגבלת המרחק מהבתים והאיסור לשהות בבית של אדם אחר, הותרה פעילות עסקים אחד על אחד ונפתחו מקומות עבודה ללא קהל. כמו כן, הותר איסוף מזון ממסעדות (טייק אווי), ושמורות הטבע והגנים הלאומיים נפתחו לקהל. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הציג בישיבה את הפעימות הבאות, שהמעבר ביניהן אמור להתבצע בהתאם למדדים מוגדרים של שיעורי המתחסנים באוכלוסייה, מספר החולים הקשים ומקדם ההדבקה (R).

במסגרת הפעימה השנייה, שתאריך היעד המשוער שלה הוא 23 בפברואר, יחזרו ללימודים כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים, וכן ברשויות כתומות גבוליות בהן למעלה מ-70% מחוסנים. בתחום המסחר, תותר פתיחתן של חנויות הרחוב ללא צורך בתו ירוק. פתיחתם של קניונים, חדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים ותערוכות, ספריות ומלונות תתאפשר רק בתנאי התו הירוק. יישום פעימה זו מותנה בעמידה במדדים הבאים: שלושה מיליון מחוסנים במנה שנייה, למעלה מ-90% מחוסנים בקרב בני ה-50 ומעלה, מקדם הדבקה קטן מ-1, ופחות מ-900 חולים קשים.

הפעימה השלישית, המיועדת להתבצע ב-9 במרץ, תחזיר ללימודים גם את תלמידי כיתות ז'-י' ביישובים הירוקים והצהובים, וכן ביישובים כתומים גבוליים עם למעלה מ-70% מחוסנים. במסגרת פעימה זו תותר פעילותם של בתי קפה ומסעדות קטנות ללא תו ירוק. פתיחה בתנאי התו הירוק תתאפשר למסעדות גדולות (הזמנה מראש), למלונות (הפעלה מלאה) וגני אירועים, לאטרקציות ולכנסים. גם מעבר לשלב זה יותנה בעמידה בממדים: ארבעה מיליון מחוסנים במנה שנייה, שיעור התחסנות של 95% לפחות בקרב בני ה-50 ומעלה, וכן יציבות במספר החולים הקשים ובמקדם ההדבקה.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה