חדשות בריאות

אתמול: 4,557 נדבקים חדשים, שיעור החיוביים ירד ל-8.8%

על פי נתוני משרד הבריאות, במספר החולים הקשים נרשמה ירידה מתונה ל-1,059, ביניהם 300 מונשמים. קרוב ל-3.5 מיליון איש חוסנו נגד נגיף הקורונה, מתוכם כ-2.1 מיליון קיבלו את שתי המנות. פתיחתה החלקית של מערכת החינוך, שתוכננה למחר, צפויה להידחות

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 4,557 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 53,618, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה ל-8.8%.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 692,101 נשאי קורונה. 67,651 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,720 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. במספר החולים הקשים נרשמה ירידה מתונה – ל-1,059, ביניהם 300 מונשמים. 33 בני אדם נוספו למניין הנפטרים, העומד על 5,121. 

במקביל, מסר משרד הבריאות נתונים על מבצע החיסונים נגד הקורונה. אתמול חוסנו כ-119 אלף איש, כ-53 אלף מתוכם קיבלו את המנה הראשונה. עד כה חוסנו 3,480,406 בני אדם – 37.7% מכלל הציבור. 2,081,509 מתוכם, המהווים 22.59% מכלל האוכלוסייה, קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

בגילאי 79-70 עומד שיעור המתחסנים במנה ראשונה על 94.2%, ו-85.5% קיבלו גם את המנה השנייה. בגילאי 90 ומעלה התחסנו עד כה 90.4% במנה ראשונה, ו-79.5% קיבלו כבר את שתי המנות. בגילאי 89-80 קיבלו 87.3% מנת חיסון אחת, ו-78.4% קיבלו שתי מנות. בגילאי 69-60, 77.6% חוסנו במנה ראשונה, ו-67.5% בשתי המנות. בגילאי 59-50 התחסנו עד כה 69% במנה ראשונה, ו-46.1% קיבלו גם את המנה השנייה.

הממשלה התכנסה אתמול לישיבה, שעסקה בסוגיית החזרה ללימודים. המומחים המקצועיים של משרד הבריאות הציגו את נתוני התחלואה הקשים, והזהירו כי פתיחה של מוסדות החינוך ביישובים אדומים וכתומים עלולה להביא להתפרצות בלתי נשלטת של התחלואה ולזינוק בתמותה. בסיכום הדיון הוחלט כי הממשלה תתכנס היום לישיבה נוספת, אולם על פי המסתמן פתיחת מערכת החינוך שתוכננה למחר צפויה להידחות.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התחלנו הבוקר את השלב הראשון של היציאה המודרגת מהסגר, עם ביטול מספר מגבלות. אני מבקש להדגיש, ההקלה בסגר אינה אומרת שהעלייה בתחלואה מאחורינו. להיפך, היא לא מאחורינו. היא עדיין קיימת במלוא עוצמתה. אסור לנו להיכנס לשאננות, אסור לנו לפעול בחוסר אחריות. אחרת התחלואה פשוט תעלה, תגבה מחירים עצומים, גם בחיים – הרבה מאוד אנשים שיקפחו את חייהם – וגם בחולים קשים, דבר שיביא לקריסת מערכת הבריאות".

"נשמע את בכירי משרדי הבריאות והחינוך כדי לקבל החלטה זהירה ומושכלת", הצהיר נתניהו, "החלטה שמצד אחד תאפשר את תחילת הפעלת החינוך בגיל הרך, אבל מצד שני תצמצם את הסכנה של הדבקה המונית שעלולה לגבות קורבנות רבים נוספים. אנחנו חייבים לפעול באחריות".

שר החינוך יואב גלנט פרסם בתום הישיבה מסר לתלמידים, להורים ולצוותי ההוראה: "אני יודע שמאוד לא קל כאשר אין לימודים. הדבר הראשון ששמתי לנגד עיניי הוא החשיבות בשמירת בריאותם של התלמידים, ומניעת התחלואה. יש לנו מלחמה מאוד קשה בקורונה, ועם המוטציה הבריטית הדבר הולך ונהיה יותר קשה. חייבים לחסן את כולם, ונעשה כל מה שנדרש. עלול להיות שזה יעכב את פתיחת הלימודים, ואני מתנצל על כך. במצב הזה יותר חשוב שלא יהיו לנו חולים קשה ושנתגבר על המחלה הקשה הזו, לאחר מכן נוכל לעשות כל מה שצריך".

תגיות:חיסוןמערכת החינוךמשרד הבריאותיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה