חדשות בריאות

ההקלות בסגר נכנסו לתוקף, הממשלה תדון במתווה לפתיחת מערכת החינוך

ישראל החלה בשלב הראשון של היציאה מהסגר, במסגרתו בוטלה מגבלת המרחק, נפתחו מקומות עבודה ללא קבלת קהל והותרה פעילותם של עסקים אחד על אחד. מערכת החינוך נותרה סגורה, אולם הממשלה תדון במתווה שגובש לפתיחתה החלקית

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

למרות תחלואת הקורונה שממשיכה להיות גבוהה, ישראל החלה הבוקר (ראשון) בשלב הראשון של היציאה מהסגר. בשעה 7:00 נכנסו לתוקף ההקלות הראשוניות, במסגרתן בוטלה מגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית, וכן בוטל האיסור לשהות בבית של אדם אחר.

כמו כן, ההקלות כוללות היתר פעילות של עסקים אחד על אחד – כדוגמת מספרות ושירותי קוסמטיקה – ופתיחת עסקים ללא קבלת קהל. יתאפשר איסוף עצמי של מזון (טייק אווי) ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח של משפחות גרעיניות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים יפתחו את שעריהם לקהל.

בשלב זה, מערכת החינוך נותרה סגורה. קבינט הקורונה אישרו אמש, במשאל טלפוני, את הארכת התקנות לסגירת מוסדות החינוך, למעט החריגים המאושרים כיום, עד ליום שלישי בבוקר. בדיון לילי שערך ראש הממשלה עם שרי הבריאות, החינוך והאוצר הושגה הוסכמה על מתווה לפתיחה חלקית של מערכת החינוך, והממשלה תתכנס הערב לדון בנושא.

על פי המתווה, גני הילדים, כיתות א'-ד' וכיתות י"א-י"ב ביישובים הירוקים והצהובים צפויים לחזור ללימודים כבר ביום שלישי. הלימודים של שכבות אלו יתקיימו גם ביישובים הכתומים והאדומים, אולם רק באוויר הפתוח ובמתכונת חלקית של חצאי כיתות שילמדו לסירוגין פעם ביומיים.

ועדת הקורונה אישרה אמש שינויים נוספים בתקנות, שנכנסו הבוקר לתוקף: ביטול חובת הישארות התלמידים בפנימייה למשך 30 ימים לפחות, ביטול איסור הגעת תלמיד לפנימייה במידה ושהה בבית מגורים אחר, וכן מתן היתר לעובדים להגיע למוסדות החינוך.

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה