חדשות בריאות

מחקר ישראלי: החיסון של פייזר יעיל גם נגד המוטציה הבריטית

בכאן חדשות דווח על תוצאות ראשוניות של מחקר שערך משרד הבריאות, מהן עולה כי החיסון של חברת פייזר יעיל מול מוטציית הקורונה הבריטית באותה מידה בה הוא יעיל מול הנגיף המקורי

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

תוצאות ראשוניות של מחקר שערך משרד הבריאות מלמדות, כי חיסון הקורונה של חברת פייזר יעיל מול המוטציה הבריטית של הנגיף באותה מידה בה הוא יעיל מול הנגיף המקורי שמקורו בסין. כך דיווחה הערב (רביעי) קטי דור בכאן חדשות.

מדובר במחקר ראשון שנערך בישראל לבדיקת יעילות החיסון מול המוטציה הבריטית. את המחקר ערכה המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות בתל השומר. לאחר התוצאות שהופקו מדגימות ראשוניות, החלה המעבדה באיסוף עשרות דגימות נוספות, במטרה לאשש את התוצאות המעודדות המצביעות, כאמור, על יעילות גבוהה של החיסון גם מול הווריאנט הבריטי.

כזכור, בשבוע שעבר פרסמה פייזר נתוני ביניים ממחקר שערכה לבדיקת יעילות החיסון נגד מוטציות של הנגיף. מהתוצאות – המבוססות על בדיקות דם שנלקחו ממשתתפים בניסוי שקיבלו שתי זריקות – עלה כי החיסון יעיל גם נגד המוטציות שמקורן בבריטניה ובדרום אפריקה.

בפייזר ציינו, כי נרשמה אומנם ירידה קטנה בכמות הנוגדנים שפיתחו הנסיינים לווריאנט הדרום-אפריקני בהשוואה לנגיף המקורי ולווריאנט הבריטי, אולם העריכו כי הדבר לא יגרום להפחתה משמעותית ביעילות החיסון נגדו ולא יהיה צורך בפיתוח חיסון חדש. עם זאת, החברה הדגישה כי היא ממשיכה במחקרים לבדיקת יעילות החיסון. לדבריה, היא נערכת להגיב לאפשרות שמוטציה כל שהיא תתגלה כעמידה מול החיסון, וכי אם תידרש לכך תוכל לפתח גירסאות חדשות לחיסון.

כמה ימים קודם לכן, דיווחה חברת מודרנה על תוצאות דומות ממחקרי מעבדה שערכה, לפיהן החיסון שלה מספק הגנה נגד המוטציות של הנגיף, אם כי הוא מגלה יעילות פחותה מול הווריאנט הדרום-אפריקני. "אנחנו שואבים עידוד מהמידע החדש, שמחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו", אמר מנכ"ל החברה סטפן באנסל. החברה הוסיפה, כי היא נערכת לביצוע ניסויים קליניים נוספים כדי לחזק את ההגנה מפני וריאנטים חדשים של הנגיף.

תגיות:חיסוןמשרד הבריאותנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה