חדשות בריאות

פייזר: החיסון שלנו יעיל נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה

תוצאות ביניים ממחקר שערכה חברת פייזר מלמדות, כי חיסון הקורונה שפיתחה מספק הגנה גם נגד המוטציות שמקורן בבריטניה ובדרום אפריקה, וזאת על אף ירידה קטנה ביעילותו מול הווריאנט הדרום-אפריקני. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה נתונים מעודדים בנוגע להגנה שמספק החיסון

צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)צילום: (אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:48)

חברת פייזר פרסמה היום (חמישי) נתוני ביניים ממחקר שערכה לבדיקת יעילות חיסון הקורונה שלה נגד מוטציות של הנגיף. מהתוצאות – המבוססות על בדיקות דם שנלקחו ממשתתפים בניסוי שקיבלו שתי זריקות – עלה כי החיסון יעיל גם נגד המוטציות שמקורן בבריטניה ובדרום אפריקה.

בפייזר ציינו, כי נרשמה אומנם ירידה קטנה בכמות הנוגדנים שפיתחו הנסיינים לווריאנט הדרום-אפריקני בהשוואה לנגיף המקורי ולווריאנט הבריטי, אולם העריכו כי הדבר לא יגרום להפחתה משמעותית ביעילות החיסון נגדו ולא יהיה צורך בפיתוח חיסון חדש. עם זאת, החברה הדגישה כי היא ממשיכה במחקרים לבדיקת יעילות החיסון. לדבריה, היא נערכת להגיב לאפשרות שמוטציה כל שהיא תתגלה כעמידה מול החיסון, וכי אם תידרש לכך תוכל לפתח גירסאות חדשות לחיסון.

חברת מודרנה דיווחה בתחילת השבוע על תוצאות דומות ממחקרי מעבדה שערכה, לפיהן החיסון שלה מספק הגנה נגד המוטציות של הנגיף, אם כי הוא מגלה יעילות פחותה מול הווריאנט הדרום-אפריקני. "אנחנו שואבים עידוד מהמידע החדש, שמחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו", אמר מנכ"ל החברה סטפן באנסל. החברה הוסיפה, כי היא נערכת לביצוע ניסויים קליניים נוספים כדי לחזק את ההגנה מפני וריאנטים חדשים של הנגיף.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה היום נתונים מעודדים בנוגע להגנה שמספק החיסון של חברת, בו נעשה שימוש במבצע החיסונים בישראל. על פי נתונים אלו, מתוך 715,425 איש שחוסנו בשתי מנות ועבר שבוע מאז שקיבלו את הזריקה השנייה, 317 בלבד חלו בקורונה: "זה אומר 0.04% מתוך האנשים האלו שמוגדרים כמחוסנים", ציינה. עוד אמרה, כי מתוכם אושפזו רק 16 חולים: "זאת אומרת, שאנשים עם שתי מנות ושבוע אחר כך עם תעודת מתחסן, הם בהחלט יותר מוגנים".

אלרעי פרייס הוסיפה, כי מבין 834 חולים מעל גיל 60 המאושפזים במצב קשה או קריטי, 2% בלבד מוגדרים כמי שחוסנו באופן מלא, כלומר קיבלו שני חיסונים ועבר שבוע אחד מאז מתן החיסון השני: "אני קוראת לכל מי שחוסן במנה הראשונה להגיע למנה השנייה. המנה השנייה זה מה שמגן, וחייבים לקבל אותה".

(מצגת משרד הבריאות)(מצגת משרד הבריאות)

(מצגת משרד הבריאות)(מצגת משרד הבריאות)

תגיות:מוטציותנגיף הקורונהפייזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה