חדשות בארץ

החלה הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-24

יש עתיד, ימינה וכחול לבן פתחו את הליך הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-24, שיסתיים מחר בחצות. חברת הכנסת אורנה ברביבאי שובצה במקום השני ביש עתיד, והשרה פנינה תמנו שטה מוקמה במקום השני בכחול לבן. ניר אורבך, שהפסיד בפריימריז לראשות הבית היהודי, עבר לימינה והתברג במקום השישי ברשימה

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליך הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-24 החל בצהריים בכנסת בפני ועדת הבחירות המרכזית, ויסתיים מחר בחצות. מפלגת יש עתיד הייתה הראשונה להגיש את רשימתה, ואחריה ימינה וכחול לבן.

בראש רשימת יש עתיד עומד יו"ר המפלגה, יאיר לפיד. במקום השני הוצבה חברת הכנסת אורנה ברביבאי, ובמקום השלישי חבר הכנסת מאיר כהן. את החמישייה הראשונה סוגרות חברת הכנסת קארין אלהרר והשרה לשעבר מירב כהן, שפרשה מכחול לבן. במקומות הבאים הוצבו חברי הכנסת יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן ומיקי לוי. חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת כולנו, מירב בן ארי, שהודיעה השבוע על הצטרפותה ליש עתיד, הוצבה במקום התשיעי. את העשירייה הראשונה סוגר חבר הכנסת רם בן ברק.

חבר הכנסת מתן כהנא הגיש את רשימת ימינה, וביקש עבורה את האות י'. במקום השלישי, לאחר נפתלי בנט ואיילת שקד, הוצב ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שהצטרף השבוע למפלגה. כהנא שובץ במקום הרביעי, ואחריו עמיחי שיקלי. ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי לשעבר שהפסיד לפני כשבועיים לחגית משה בבחירות המוקדמות לראשות המפלגה, הצטרף היום לימינה והתברג במקום השישי. במקום השביעי הוצב אביר קארה, ראש תנועת "השולמנים".

כחול לבן הייתה המפלגה השלישית להגיש את רשימתה. השרה פנינה תמנו שטה ביקשה בשם המפלגה לקבל את האותיות כן, לאחר שהאותיות פה נותרו בידי יש עתיד. בעקבות סדרת הפרישות הנרחבת מכחול לבן, הוצבה תמנו שטה במקום השני אחרי היו"ר, שר הביטחון בני גנץ. במקומות הבאים הוצבו השרים חילי טרופר, מיכאל ביטון, אורית פרקש הכהן ואלון שוסטר.

בתוך כך, מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' והבית היהודי בראשות חגית משה ממשיכות במגעים לריצה משותפת בבחירות. על פי דיווחים שונים, הושגה הסכמה עקרונית, אולם עדיין ישנם חילוקי דעות בנוגע להרכב הרשימה. בשלב זה לא ברור האם תתבצע בהמשך חבירה למפלגות עוצמה יהודית ונעם.

יו"ר מפלגת ותיקי ישראל, דני יתום, הודיע בצהריים על פרישתו מהמרוץ, וקרא לכל המפלגות בגוש השמאל לחבור ליש עתיד: "מאז שהכרזתי על הקמת מפלגת ותיקי ישראל זכינו לתמיכה ואהדה של עשרות אלפי ישראלים", מסר. "לא יצאתי למסע הזה על מנת לסדר לעצמי ג'וב, אלא כדי לסייע לאזרחים הוותיקים שזקוקים לכוח משמעותי בבית המחוקקים. מתוך אחריות ותחושת שליחות אני מודיע היום שמפלגת ותיקי ישראל לא תרוץ בבחירות הקרובות. אני קורא לחבריי בני גנץ, רון חולדאי, עופר שלח, ירון זליכה, ניצן הורוביץ ולחברתי מירב מיכאלי – זה הזמן לאיחוד גדול במרכז-שמאל תחת מנהיגותו של יאיר לפיד, שביכולתו להוביל את המחנה המאוחד לשינוי מנהיגותי היסטורי".

על פי המסתמן, הרשימה המשותפת צפויה להתפרק ומפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס תרוץ לבד. על פי הדיווחים, חד"ש, תע"ל ובל"ד – המפלגות הנוספות בסיעת הרשימה המשותפת – הגיעו לסיכום עקרוני על התמודדות משותפת בבחירות. בראש הרשימה ימשיך לעמוד יו"ר חד"ש, איימן עודה. עם זאת, נמשכים המאמצים של הרגע האחרון למנוע את הפירוק ולצרף את רע"מ.

תגיות:ועדת הבחירות המרכזיתבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה