חדשות בריאות

דוח אמ"ן: היקפי התחלואה גבוהים, ייתכן ומתחילה עלייה מחודשת

מומחי מרכז המידע והידע למערכה בקורונה כתבו בדוח היומי שלהם, כי תפוצתו הנרחבת של וריאנט הקורונה הבריטי בישראל תורמת להאטת ההתמתנות בתחלואה. ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן: "בחולים הקשים מורגשת תחילתה של ירידה ניכרת וברורה כבר מספר ימים"

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, פרסם היום (שלישי) דוח חדש, לפיו "התחלואה ממשיכה בהיקפים גבוהים מאוד וייתכן שאף מתחילה עלייה מחודשת בה".

כותבי הדוח מציינים, כי "שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה מאוד, ולמעשה לא ירד לאורך כל תקופת הסגר, כמו גם העומס על בתי החולים (יותר מ-1,100 חולים במצב קשה), אם כי נצפית ירידה מסוימת ביממות האחרונות".

הדוח מוסיף, כי ישנם סימנים לשינוי בתמהיל הגילאים של החולים שמצבם מוגדר קשה: "ישנה ירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60 ומעלה, ככל הנראה בהשפעת מבצע החיסונים. בשלב זה, בשל היקף התחלואה הנרחב, שינוי תמהיל החולים אינו מביא לבלימה בתחלואה הקשה".

הכותבים מייחסים את מגמות התחלואה הנוכחיות לווריאנט הקורונה הבריטי בישראל: "תפוצתו הנרחבת בישראל ומאפייניו המסתמנים תורמים כנראה להאטת ההתמתנות בתחלואה. לאור זאת, נדרשת הקפדה יתרה על כללי הריחוק, ובפרט על עטיית מסכות תקניות – בעדיפות רפואיות, תוך תשומת לב להגנה גם על אוכלוסיית הילדים".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 8,261 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 92,958, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה קלה – ל- 9.2%.

מפרוץ המגפה אותרו בישראל 655,001 נשאי קורונה. 71,618 בני אדם הינם חולים פעילים, 1,807 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. לראשונה מזה שלושה שבועות, מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ירד מתחת ל-1,100, ועומד הבוקר על 1,094, מתוכם 316 מחוברים למכונות הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 4,816.

במקביל, מסר משרד הבריאות נתונים על מבצע החיסונים נגד הקורונה. 3,165,400 בני אדם חוסנו עד כה, 1,824,525 מתוכם קיבלו גם את מנת החיסון השנייה.

בגילאי 79-70 עומד שיעור המתחסנים במנה ראשונה על 92.7%, ו-82.4% קיבלו גם את המנה השנייה. בגילאי 90 ומעלה התחסנו עד כה 88.5% במנה ראשונה, ו-76.8% קיבלו כבר את שתי המנות. בגילאי 89-80 קיבלו עד כה 85.7% מנת חיסון אחת, ו-75.3% קיבלו שתי מנות. בגילאי 69-60 קצב ההתחסנות נמוך יותר – 75.9% במנה ראשונה, ו-63.6% בשתי המנות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס למבצע החיסונים: "כמעט 5,000,000 מנות חיסון ניתנו עד היום בישראל (מנה ראשונה ומנה שניה). אתמול חוסנו 117,000 איש, מתוכם 83,000 בחיסון הראשון. אנחנו ננצח את הנגיף כי אנחנו עושים את מבצע החיסונים הטוב בעולם, אבל המוטציות מכריחות אותנו להישאר עוד קצת בסגר. אני יודע שזה קשה אבל זה הכרחי".

ראש מטה "מגן ישראל", תומר לוטן, אמר הבוקר כי "המספרים של המאומתים אכן תקועים על מספרים גבוהים". בריאיון לרדיו FM103 ציין לוטן כי "מקדם ההדבקה עומד קרוב ל-1, לכן תהליך הירידה שחזינו בשבועות האחרונים נבלם. הצד הטוב של המשוואה הוא שדווקא בחולים הקשים אנחנו מרגישים תחילתה של ירידה ניכרת וברורה כבר מספר ימים. זה כנראה כתוצאה מהחיסונים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה