חדשות בריאות

אדלשטיין: 34% בלבד מהצוותים החינוכיים התחסנו עד כה

בדיון בוועדת החוקה, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי בקרב הצוותים החינוכיים נרשמה היענות נמוכה למבצע החיסונים: "זה נתון מאוד מדאיג, מה גם שבמוקדם או במאוחר אנחנו נפתח את מערכת החינוך"

אדלשטיין (צילום: פלאש 90)אדלשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר (שני), כי בקרב צוותי ההוראה נרשמה עד כה היענות נמוכה למבצע החיסונים, ו-34% בלבד מהם התחסנו. "החיסון של הצוותים החינוכיים נמשך כבר הרבה זמן, ואנחנו באחוזים מאוד נמוכים", אמר במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת.

על פי הנתונים שהוצגו בדיון, בקופת חולים כללית התחסנו עד עכשיו 31% מקרב צוותי ההוראה, במכבי 42%, במאוחדת 31% ובלאומית 27%. "יכול להיות שזה בגלל פייק ניוז שמפיצים כל הזמן על כך שאסור לנשים צעירות להתחסן", הוסיף אדלשטיין, "למרות שאיגוד רופאי נשים בישראל הוציא מכתב מפורט למה זה לא נכון ולמה הם מעודדים את החיסון. זה נתון מאוד מדאיג, מה גם שבמוקדם או במאוחר אנחנו נפתח את מערכת החינוך".

השר הדגיש, כי באופן כללי ישנה "היענות יפה" בקרב האזרחים לחיסונים: "מעל 80% מהאוכלוסייה בסיכון התחסנו, ועדיין יש 252 אלף איש שעונים להגדרה זו של גילאי 60 ומעלה ומחלות כרוניות שטרם התחסנו". הוא הוסיף, כי יותר מ-60% מכלל 108 אלף מרותקי הבית כבר חוסנו.

לדברי אדלשטיין, ההערכה היא שהווריאנט הבריטי של הנגיף גורם לחלק גדול מהתחלואה, וגורם גם לתחלואה בקרב גילאים צעירים: "אנחנו כעת במספרי שיא באחוז המאומתים, בחולים קשים ובמונשמים. אלו מספרים שלא הכרנו מאז פרוץ הנגיף". עם זאת, הוא ציין כי מקדם ההדבקה הכללי ירד ל-0.9 – "הנתון היחיד שאיך שהוא נותן הבנה שהסגר עובד. נבקש הארכת סגר לפחות בשבוע עד שנראה ירידה בכמות החולים הקשים".

תגיות:יולי אדלשטייןנגיף הקורונהועדת החוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה