חדשות בריאות

אתמול: 8,628 נדבקים חדשים, 226 אלף חוסנו

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר, כי מתחילת מבצע החיסונים ניתנו קרוב ל-4 מיליון מנות חיסון. משרד הבריאות עדכן, כי נתוני התחלואה ממשיכים להיות גבוהים

(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:40)

שר הבריאות יולי אדלשטיין עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול חוסנו 226 אלף בני אדם נגד הקורונה: "מתחילת מבצע 'חוזרים לחיים' ניתנו קרוב ל-4 מיליון זריקות חיסון (כ-2.7 מיליון מנה ראשונה, מתוכם 1.26 קיבלו גם מנה שנייה)", כתב בטוויטר. "זאת הדרך שלנו להילחם בנגיף. אני מבקש מכם להיות יחד איתנו במלחמה ולהקפיד על הנחיות הסגר".

במקביל, נתוני התחלואה ממשיכים להיות גבוהים. על פי הנתונים שמסר משרד הבריאות, אתמול אובחנו 8,628 מאומתים חדשים, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9.8%. 1,166 חולים נמצאים במצב קשה, ביניהם 295 מחוברים למכונות הנשמה. "אנחנו לא רואים את הירידה שרצינו לראות", אמר סגן שר הבריאות, יואב קיש, בריאיון לגלי צה"ל. "הסיבה המרכזית היא התפשטות המוטציה הבריטית במדינת ישראל. לולא היינו בסגר, היינו במספרים מטורפים ובהשתוללות של התחלואה".

"אנחנו חוששים שמתי שהוא יגיע וריאנט שיהיה עמיד לחיסון", הוסיף קיש. "לכן ישראל עשתה צעד מאוד אגרסיבי וסגרה את הכניסות אליה". הוא מתח ביקורת על שר הביטחון בני גנץ, שהודיע כי הוא מסרב לכנס את הממשלה לדון בהארכת הסגר לפני שהחוק להגדלת הקנסות על הפרת תקנות הקורונה יעבור סופית בכנסת: "אני מופתע מבני גנץ שעושה פוליטיקה מהמגפה. משרד הבריאות דורש להאריך את הסגר, כך הוצג לראש הממשלה אתמול. הוא מבקש להציג את הנתונים בישיבת ממשלה כדי שהשרים יחליטו, גנץ מונע זאת. אני מציע להפסיק עם הפוליטיקה הקטנה".

הלילה בחצות נכנסה לתוקף סגירת נמל התעופה בן גוריון לטיסות נכנסות ויוצאות, למעט מקרים חריגים והומניטריים. ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול את התקנות לסגירת השמיים, במסגרתן טיסה מחוץ לישראל תתאפשר רק לצורך טיפול רפואי, לוויה של קרוב משפחה או הליך משפטי. התקנות קובעות עוד, כי מנכ"ל משרד הבריאות, נוסף למנכ"ל משרד התחבורה, יהיו רשאים לאשר יציאה שאינה כלולה בחריגים אלו, לצורך הומניטרי או אישי מיוחד.

תגיות:יולי אדלשטייןיואב קישנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה